• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 07.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti küsib Venemaalt Runneri kulusid tagasi

Eilsel Peterburi linna ja Leningradi oblasti kohtuistungil tuli kolmandat korda arutlusele laeval Runner 4 veetud lasti omaniku C.Steinweg Handelsweem B.V hagi Runner 4-le sisse sõitnud laeva Sv.Apostol Andrei omaniku Valday-1 Ltd. vastu. Lastiomanik küsib Runner 4-le sisse sõitnud laeva omanikult 14 miljonit dollarit (165 miljonit krooni).
Praegu on Eesti kohtuistungil kaasatud kolmanda osapoolena. Kohtuistungi algul esitas Eesti taotluse siseneda Peterburi arbitraaži kolmanda isikuna. Kohus seda taotlust ei rahuldanud. Kohtunik andis mõista, et selle kohtuprotsessi asemel võiks Eesti esitada eraldi hagi ja alustada iseseisvat hagiprotsessi.
"Järsku olukord muutus. Istungi käigus soovitas kohtunik tungivalt osapooltel, ka Eesti Vabariigil, kokku leppida vastutuse piiramise fondi raha jagamises, et vältida pikka kohtuprotsessi," kirjeldas majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Lind. "Usun, et saame selle raha tagasi," sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti riigile läks laeva tühjakspumpamine õlist maksma ligi 43 miljonit krooni. Nii laeva omanik kui ka sissesõitja on venelastele kuuluvad offshore-firmad. Võib ka juhtuda, et Eesti riik ei saa midagi, sest laev ei olnud õnnetuse hetkel meresõidukõlblik. Sel juhul kindlustus summat ei korva ning laevaomanikult pole midagi võtta, sest see oli tema ainus laev.
Runner 4 uppus Soome lahel Vaindloo saare lähedal kokkupõrke tagajärjel märtsis. Laev pumbati kütusest tühjaks novembri keskel.
Peterburi sadama andmetel oli laevas 43 kuupmeetrit diislikütust, 105 kuupmeetrit kütteõli ja 15 kuupmeetrit määrdeõlisid. Osa sellest lekkis juba pärast laeva uppumist välja.
Järgmine kohtuistung on 17. jaanuaril.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele