• OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,38%5 770,2
  • DOW 30−0,4%42 342,42
  • Nasdaq −0,21%18 253,61
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,54
  • OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,38%5 770,2
  • DOW 30−0,4%42 342,42
  • Nasdaq −0,21%18 253,61
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,54
  • 07.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti küsib Venemaalt Runneri kulusid tagasi

Eilsel Peterburi linna ja Leningradi oblasti kohtuistungil tuli kolmandat korda arutlusele laeval Runner 4 veetud lasti omaniku C.Steinweg Handelsweem B.V hagi Runner 4-le sisse sõitnud laeva Sv.Apostol Andrei omaniku Valday-1 Ltd. vastu. Lastiomanik küsib Runner 4-le sisse sõitnud laeva omanikult 14 miljonit dollarit (165 miljonit krooni).
Praegu on Eesti kohtuistungil kaasatud kolmanda osapoolena. Kohtuistungi algul esitas Eesti taotluse siseneda Peterburi arbitraaži kolmanda isikuna. Kohus seda taotlust ei rahuldanud. Kohtunik andis mõista, et selle kohtuprotsessi asemel võiks Eesti esitada eraldi hagi ja alustada iseseisvat hagiprotsessi.
"Järsku olukord muutus. Istungi käigus soovitas kohtunik tungivalt osapooltel, ka Eesti Vabariigil, kokku leppida vastutuse piiramise fondi raha jagamises, et vältida pikka kohtuprotsessi," kirjeldas majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Lind. "Usun, et saame selle raha tagasi," sõnas ta.
Eesti riigile läks laeva tühjakspumpamine õlist maksma ligi 43 miljonit krooni. Nii laeva omanik kui ka sissesõitja on venelastele kuuluvad offshore-firmad. Võib ka juhtuda, et Eesti riik ei saa midagi, sest laev ei olnud õnnetuse hetkel meresõidukõlblik. Sel juhul kindlustus summat ei korva ning laevaomanikult pole midagi võtta, sest see oli tema ainus laev.
Runner 4 uppus Soome lahel Vaindloo saare lähedal kokkupõrke tagajärjel märtsis. Laev pumbati kütusest tühjaks novembri keskel.
Peterburi sadama andmetel oli laevas 43 kuupmeetrit diislikütust, 105 kuupmeetrit kütteõli ja 15 kuupmeetrit määrdeõlisid. Osa sellest lekkis juba pärast laeva uppumist välja.
Järgmine kohtuistung on 17. jaanuaril.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele