Õiguskantsler Allar Jõks tuvastas veeklientide
ebavõrdse kohtlemise. Võru linnas võib ühes torustikus korraga voolata mitme
hinnaga vesi, lisaks kehtib nelja liiki abonenttasusid.
Olukorraga pole rahul 9-korruseliste majade kõrgemate korruste elanikud, kelleni vesi ei jõua ettenähtud surve all, kirjutas Lõuna Leht.
Hinnapakett on kogu maja eraklientidel ühesugune, aga kõrgematel korrustel on veesurve nõrk. Ühtne abonenttasu tundus Kreutzwaldi tn 22 korteriühistule sellises olukorras diskrimineeriv ning nad pöördusid järelevalve taotlemise avaldusega õiguskantsleri poole.
Esimees kirjeldab olukorda: eraklientidel on neli erinevat hinnapaketti, millele lisandub kolm erinevat abonenttasu, eraldi tasu on ärikliendil. Kogu ühistus on korteriomanikel ühesugune pakett, aga kõrgematel korrustel on veesurve nii nõrk, et majja tuli ise survepumpasid juurde osta.
Võru veeteenuse hinnapakettide puhul kehtib põhimõte, et mida suurem abonenttasu, seda madalam on vee kuupmeetri hind. Kortereis, kus on palju elanikke ja suurem veetarbimine, on kasulikum valida kallima abonenttasuga pakett, aga need üksikud omanikud, kes käivad ehk vaid kord nädalas oma Võru korteris, kiruvad, kui veekulu eest tuleb maksta vaid viis krooni, aga lisandub neli korda suurem püsitasu!
Ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniseaduse § 14 lg sätestab, et veeteenuse hind ei tohi olla erinevate klientide või nende gruppide suhtes diskrimineeriv.
22. detsembril saatis õiguskantsleri büroo soovitused probleemi lahendamiseks Võru linnavolikogule pealkirja all „Soovitus õiguspärase ja hea halduse tava järgimiseks“.
Õiguskantsleri asetäitja Aare Reenumäe allkirjaga kirjas seisab, et omavalitsustel on õigus veevarustuse ja reovee ärajuhtimise teenuse hinda (sh abonenttasu määra) diferentseerida, aga seejuures tuleb vältida ebavõrdset kohtlemist. Reenumäe hinnangul pole õigustatud, et vee-ettevõtja võtab „teenuse toimimise tagamise“ eest püsitasu 9-korruselistes majades, kus ta ülemistel korrustel ei taga veesurvet.
Ka palus õiguskantsleri asetäitja volikogule saadetud kirjas hinnata, kas Võrus on veel veeteenuse klientide ebavõrdse kohtlemise juhtumeid. Reenumägi lubas järelmenetluse korras jälgida, et Kreutzwaldi 22 ühistu ebavõrdse kohtlemise juhtum saaks lahendatud.
„Õiguskantsleri hinnang ei ole kohtuotsus – kohtuotsus on täitmiseks kohustuslik, aga õiguskantsler annab oma lahendis soovituse,“ rõhutas Võru linnavolikogu esimees Tõnu Anton, kelle nimele õiguskantsleri büroo kiri saabus.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Viimased uudised
Ka Michali Reformierakond on vasakkursil
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele