Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elioni digitaaltelevisiooni klientide arv kasvas 20%
Eile korraldasid Eesti sidegigandid Elion ning EMT seminari, kus heitsid pilgu möödunud aastale ning prognoosid selle aasta arenguid.
Elioni digi-TV kasvu kiirus oli eelmisel aastal 20 protsenti, mis annab nende koostatud kasvu kiiruse edetabelis esimese koha maailmas, rääkis Elioni juhatuse liige Arti Ots.
Firma hakkab Otsa sõnul kolmandas kvartalis pakkuma digi-TVd lisaks eraisikutele ka ettevõtetele, võites nii kliente juurde. Samuti suureneb digitaalse telepildi kättesaadavus 90 protsendile Eesti elanikkonnast, mis eelmise aasta lõpuga võrreldes on 10 protsenti enam.
Elioni konkurent digi-TV turul Starman on varem öelnud, et loodab kahe aastaga saada 50 000 klienti. Digitelevisiooni pakkumiseks asutasid Starman ja Levira mullu septembris ühisettevõtte Eesti Digitaaltelevisiooni AS.
Elionil on alles algstaadiumis uudse HDTV ehk üliterava telepildiga süsteemi loomine. Nii peab selle soovija Elioni juhi Valdur Laidi sõnul leppima vaid ühe kanaliga, mille eest tuleb välja käia 95 krooni kuus. Enne tuleb osta pea 5000 krooni maksev digiboks. Kusjuures ka teler ei saa olla vana Rekord, vaid peab olema HDTVd toetav aparaat, mille hind võib jääda napilt alla 10 000 krooni, on aga pigem üle selle.
"Esimestel aastatel see valdavaks ei kujune, kuid järgnevate aastate perspektiivis läheb enam ja enam kanaleid sellele üle," märkis Laid. Ta lisas, et kuuldavasti mõtleb ka Eesti Televisioon, kuidas HDTV-le üle minna. Lähiajal saab kõrgresolutsioonis vaadata vaid Voomi-nimelist meelelahutuskanalit.
Autor: Gert D. Hankewitz