Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sain proovida imeautot

    Californias Palm Springsi tänavatel andis General Motors käputäiele ajakirjanikele proovida oma tehnoloogia viimast sõna Sequelit. Mul õnnestus olla üks neist vähestest õnnelikest, kel oli võimalik imeauto roolitagust väisata.
    Võin kinnitada, et aeg, mil insenerid suurte autofirmade raha eest elektriautodega mängisid, vajub peagi möödanikku ja väljatöötatud projektid võivad peagi tänavatele ilmuda.
    Sequel on esimene mõistusele vastuvõetav elektriauto. Tal on tavaline välimus ja peaaegu tavaline sisu. Tavalise all pean ma silmas seda, et tegu pole ideeauto tasandil klaaskupliga. Ei, Sequel on täiesti normaalse välimusega ja bensiinimootoriga autost eristab teda vaid hääl.
    Hääleks on suur kohin, mida teevad radiaatorid ja elektrimootorid. Sel autol on isegi summuti, kuid sellest tuli vaid puhast vett.
    Sisu oli normaalselt nahkne ja autos oli isegi pagasiruum. Kapoti all avanes muidugi muigama panev pilt. Seal on rohkem radiaatoreid kui keskmises korteris, lisaks on jahutusradikad ka auto tagaosas. Elektrimootorid tahavad lihtsalt palju jahutamist. Sõitsime autodega mööda vanurite puhkelinna tänavaid, politseipatrullid ees ja taga, just nagu hakkaks 75aastaste vanurite hordid autosid rüüstama.
    Hetk pärast sõitmist tundsin, et kogu olukorras on midagi jube tuttavat. Meenusid lapsepõlvemälestused - vanades lõbustusparkides olnud autodroomid.
    Rooli- ja pidurisüsteem on Sequelil elektrilised ja ainult esimene neist on tagavarasüsteemiga. Pööravad elektriautol kõik neli ratast. Küll oli aga igas lohus tunda, et istume ikka veel ideeautos, sest igalt poolt kostis omajagu kriginat ja kolinat.
    Kuidagi jäi kõlama, et Sequel jääb ikkagi kontseptautoks ja kahest ehitatud versioonist rohkem eksemplare ei tehta. Küll aga lubati, et lähimal ajal antakse ameeriklastele proovida tervelt rohkem kui sada Equinoxi väikemaasturit, millel sama süsteem peal.
    Põhiküsimus, millega projektijuhti pressikonverentsil pommitati, oli hind. Tema kirjeldust mööda sai kogu projekt alguse nii, et võeti ette mitu tavalist mootorit ja arvutati ühe kilovati mootorivõimsuse keskmine hind - viiskümmend dollarit. Selline number võeti ka autot ehitades eesmärgiks. Kogu meeskond tundus hinna suhtes muljetavaldavalt optimistlik.
    Ajakirjaniku sõidukulud tasus General Motors.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Skandaalist kergelt pääsenud Philipsi aktsia asus rallima
Hollandi elektroonikatootja Philipsi USA kohtunõuete kokkulepe ohtlike meditsiiniseadmete skandaalis osutus prognoositust kordades odavamaks ja ajas aktsia rallima.
Hollandi elektroonikatootja Philipsi USA kohtunõuete kokkulepe ohtlike meditsiiniseadmete skandaalis osutus prognoositust kordades odavamaks ja ajas aktsia rallima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.