• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 15.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oma mesi võõra kaane all

Mõlemad firmad, nii AS Põltsamaa Felix kui ka AS Salvest on oma kaubamärgi kaitsnud ka magusatoodete klassis.
Eesti Mesinike Liidu juhatuse esimehe Aleksander Kilgi sõnul on nad oma liikmete hulgas teinud pidevalt selgitustööd, et kõik alates tootmisest pakendamiseni välja oleks korrektne. "Oleme rõhutanud, et purke võib küll korduvalt kasutada, aga kaaned peavad kindlasti olema uued," räägib Kilk. "Ilmselt püüavad turgudel kauplevad mesinikud odavamalt läbi ajada, kui kasutavad pruugitud taarat."
Kilgi sõnul ostab enamik mesinikke purgid siiski Järvakandi tehase müügipunktist ning hangib uued kaaned majapidamistarvete kauplusest. Uus purk ja kaas läheb kokku maksma umbes neli krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartu turul meega ning ravimtaimedega kaupleva Prakli ökotalu peremehe Anatoli Piho ees letil on üle poolesaja erineva suurusega meepurgi. Kaante järgi otsustades on väljapanek kirju: lisaks Salvesti ja Felixi tuttavatele märkidele leidub ka vähem tuntud välismaiseid kaubamärke. Ilusad etiketid purkidel annavad teada, et kaane all on siiski Prakli talu mahemesi.
Piho möönab, et trükitud kaubamärkidega kaante kasutamine pole päris õige. "Ükski tootja aga pole sellest seni probleemi tekitanud ega minuga õiendama tulnud," laiutab Piho käsi. "Mul on kauaaegsed kliendid, kes toovad tühjakssöödud meepurgid tagasi, ja nii ma neid korduvalt kasutangi."
Endanimelise patendibüroo omaniku, patendivoliniku Jüri Käosaare sõnul võiksid turgudel tegutsevad meemüüjad purgikaanel oleva kaubamärgi millegagi vähemalt kinni kleepida. "Ja muidugi on alati võimalus, et turustaja soetab endale kaubamärgi kasutamise õiguse," lisab Käosaar.
Nii sõlmisid Salvest ja Lääne-Virumaa meetootja OÜ Nostra Mellis lepingu, et Nostra Mellis pakendab mett Salvesti kaubamärgi Meie Mari all. "Suutsin Salvestis äratada huvi koostöö vastu, mis väärtustab Meie Mari tootesarja meega," peab Nostra Mellise juhataja, mesinik Rauno Rannaste koostööd vastastikku kasulikuks. "Mina hangin ja pakendan mee ning Salvest müüb."
Anti Orav, ASi Põltsamaa Felix juhataja
Juriidiliselt on meie kaubamärgiga kaante kasutamine vale, sest kaubamärk on kaitstud. Seega ekslikule tegevusele tähelepanu juhtimine on igati teretulnud. Samas ei hakka me meie purkide ja kaante kasutajate suhtes mingeid sanktsioone rakendama, sest meemüük pole meie silmis suur äri, see on pigem selline käsitöönduslik tegevus. Et mesinikel äri paremini läheks, soovitan ma arendada oma kaubamärke.
Veljo Ipits, ASi Salvest nõukogu esimees
Meemüüjad pole ainsad, kes võõra kaubamärgiga purgikaasi kasutavad. Seda teevad ka näiteks kodumoosimüüjad. Kui me selliste turukauplejatega üritaks kohut käia, siis me ilmselt võidaks protsessi. Kuid kas sel on mõtet, pidades kohtu- ja muid kulusid silmas?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele