Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kümnendik veofirmadest rendib veokeid ja haagiseid

    Trailway kaubamärgi all tegutseva haagiserendifirma tegevjuht Peep Nork nendib, et peamiselt rendivad haagiseid transpordifirmad, vahel ka eraettevõtjad.
    "Näiteks Taanis kasutatakse 90% ulatuses renditud haagiseid ja vaid 10% kuulub firmadele endile," lausub Nork.
    "Eestis on olukord hetkel veel vastupidine, kuna meie inimestele meeldib asju omada, ent ma usun kindlalt, et tendents hakkab peagi muutuma - veel kümne aasta eest polnud kellelgi renditud haagiseid, praegu on neid aga juba 10%."
    "Kõige pikem rendiperiood on kolm aastat," räägib Nork. "Muidugi võib rentida ka päris lühikeseks ajaks, kõige vähem üheks kuuks. Lühemaks ajaks rentida pole otstarbekas, kuna omajagu aega kulub haagisel ka kliendini jõudmiseks."
    Norki arvates on rentimise kõige suurem pluss, et firma ei pea kulutama raha kallite masinate peale. "Haagise rentimine on kindel ja turvaline lahendus," sedastab Nork optimistlikult. "Rendimakse püsib iga kuu muutumatuna. Ei ole vaja muretseda näiteks ootamatu remondi peale kuluvate üüratute summade pärast."
    Pealegi pole ettevõtetel sageli piisavalt vahendeid haagiste väljaostmiseks ning ka liisinguid ei anta niisama kergesti. Rentijate jaoks on asi veidi lihtsam.
    Norki hinnangul sõltuvad rendihinnad peamiselt haagise tüübist. "Näiteks külmik-poolhaagise rentimine maksab 800 krooni ööpäev," kirjeldab ta. "Konteinerhaagise ööpäevane rent on 350 krooni ning tenthaagistel ligikaudu 400 krooni."
    TIP Trailer Eesti OÜ juhataja Ilmar Kuke kogemust mööda rendivad põhiliselt suured transpordi- ja logistikafirmad. "Meilt saab haagiseid rentida ühest päevast kuni 10 aastani," ütleb Kukk. "Reeglina jäävad keskmised rendiajad siiski ühest päevast maksimaalselt 4 aastani." Ka tema sõnul sõltub rendihind haagise tüübist.
    "Kardin-tentpoolhaagise ja tenthaagise lühiajaline rent maksab 320 krooni ööpäevas," selgitab ta. Pikaajalise rendi hinnad on Kuke andmeil reeglina odavamad.
    Kuke jutu järgi on rentimine ettevõtetele kasulik peamiselt riskide maandamiseks. "Näiteks kui oled masina liisinud, võib hiljem tekkida probleem selle maha müümisega," märgib Kukk. Samuti lisab ta, et rentides on haagiseid lihtsam vajaduse korral vahetada.
    Nagu jutustab Baltic Auto OÜ logistik Andre Kull, on nende firmas mindud korraga kahte teed.
    "Põhimõtteliselt on loodud kaks üksust - esimene, mis kasutab ainult liisitud veokeid ja haagiseid ning teine, kus on renditud nii auto kui ka haagis," selgitab ta. "Teine variant on küll esimesest veidi kallim, kuid risk on omakorda tunduvalt madalam."
    Meie ettevõttes kasutatakse haagiste renti eelkõige seetõttu, et tegemist on äärmiselt mugava lahendusega.
    Kui midagi katki läheb, jäävad ära igasugused kulutused remondile. Samuti on eeliseks, et ettevõte ei pea oma kapitali kalli masina alla kinni panema. Endal on lihtsalt märgatavalt kergem, saab tegeleda teiste probleemidega kui autode remont või kummivahetus. Teeme juba pikemat aega koostööd Allando Trailwaysiga ning oleme selle koostööga igati rahule jäänud. Kui autodega midagi juhtub, suudavad nad asja alati kiiresti korda ajada.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.