• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 13.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enamik matkaautosid suveks juba broneeritud

Sir Autorendi juhi Hannes Luhti sõnul hakkavad neil broneeringud tulema ka juba detsembris-jaanuaris, kui planeeritakse oma puhkusi. Hansarendi tootejuht Nils Lööne rääkis, et neil on autode kinnipanemisega nii, et veebruaris-märtsis pandi autosid kinni juba septembriks.
Nüüdseks on enamik aegu kolmeks suvepuhkuse populaarseimaks kuuks juba broneeritud. Mõlemas kohas oli veel mõni tühi auk. Näiteks Hansarendis on neil kuudel 60-70 protsenti aegadest juba kinni. Sestap panid mõlemad mehed inimestele südamele, et tegelikult on Lõuna-Euroopas ka enne juunit ja pärast augustit ka väga soojad ilmad ning matkaautoga väga mõnus reisida. Suureks plussiks on ka see, et näiteks praegu suuri turistide horde veel ei ole ja juunist augustini on ka Eestis reeglina soojad ilmad.
Samuti on suvekuudel matkaautode rentimine märksa kallim kui hooajavälisel ajal. Kui sügisel saab matkaauto kuuks ajaks kätte 20 000 krooniga, siis suvekuudel tuleb 10 000 krooni rohkem maksta.
Luhti sõnul küsitakse matkaautot rentides palju kütusekulu kohta. Normaalselt 90 kilomeetrit tunnis sõites jääb kütusekulu reeglina 11-12 liitri kanti 100 kilomeetri kohta.
Küll tõuseb Lööne sõnul kütusekulu drastiliselt kiiruse kasvades, sest näiteks 105 kilomeetrit tunnis sõites tuleb 100 kilomeetri kuluks arvestada juba 15-17 liitrit kütust.
Luht paneb südamele ka seda, et matkaautol on sõiduautost kallim laevapilet. Põhjuseks on suuremad mõõdud seda nii pikkuses kui ka kõrguses.
Lööne sõnul tuleb alati enne kliendile auto andmist teha ka ligikaudu 45minutiline koolitus, et teada anda, kuidas mis autos töötab.
Kliendid on meeste sõnul seinast-seina. Tavalisteks klientideks on küll kujunenud perekonnad.
Luht nimetab ka juhust, kuidas on tulnud välismaalased ja rentinud matkaauto, et minna nädalavahetuseks Saaremaale pulma.
Lööne räägib, et neil on kliendid pooleks, ühed on eurooplased, kes tahavad Baltimaades reisida ja teised on eestlased, kes tahavad Euroopas reisida. Populaarseks on matkaautod muutunud ka ekstreemsportlaste seas.
Mitmeid kordi matkaautot rentinud Aleksander Suur nendib, et tema võtab auto tavaliselt talvel, sest teedeehitusega tegelemine ei luba suvel Eestist kuskile minna. Käinud on ta autoga mööda mereäärt Lääne-Euroopas. Samuti on ta külastanud Kreetat. Temale pakutud teenusega on ta igati rahule jäänud.
Küll paneb Suur inimestele südamele, et kui on plaanis talve poole minna, siis tuleks kindlasti lumeketid kaasa võtta, sest mägedes kipub tihtipeale lund sadama ja matkaauto on libedal mägiteel ilma nendeta väga abitu.
Üheks nüansiks on see, et kui meil kasutatakse AGA gaasiballoone, mille keere on sentimeetermõõdustikus, siis Lõuna-Euroopas on Shelli balloonid, mille keere on tollimõõdustikus, sestap on kaugele reisides mõttekas kusagilt üleminek kaasa võtta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele