Kiire müügikasv arenevatel turgudel aitas maailma
suurima karastusjookide tootja Coca-Cola esimese kvartali kasumit tõsta 1,11
miljardilt 1,26 miljardi dollarini (0,54 dollarini aktsia kohta).
Analüütikud ootasid Reuters Estimates andmeil lõppenud perioodilt keskmiselt 0,53 dollarist kvartalikasumit aktsia kohta, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Sarnaselt oma rivaaliga PepsiCo on Coca-Cola pidanud nägema müügikasvu pidurdumist arenevatel turgudel, kuna rohkem tervisele mõtlema hakanud tarbijaid on vahetanud karastusjoogi välja vee või tee vastu.
Karastusjookide tootja müügimaht kasvas kvartaliga 17%, ulatudes 6,10 miljardi dollarini. Müük liitrites kosus 6%, toetudes kiirele kasvule Ladina-Ameerikas, Hiinas, Ida-Euroopas ja Lõuna-Aafrikas. Põhja-Ameerika müügimaht andis aastaga aga 3% järele. Väga hästi on viimati mainitud turul läinud aga null-kalorisusega Coke Zero müük.
Viimastel nädalatel on Coca-Cola hind tõusnud üle 50 dollari ja liigub kõrgeimal tasemel pärast 2004. aasta juulit. Ettevõtte P/E (hinna/kasumi) suhe 2007. aasta kasumiprognooside baasil küündib 19ni, tehes joogitootja Dow Jones tööstuskeskmise indeksi kolmekümne komponendi hulgas kalliduselt teiseks.