• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 23.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulutusteturg kolib ära internetti

Tükike internetiavarust läks taas kaubaks, kui Soome firma Sanoma ostis 20protsendilise osaluse Eesti suurimas uute ja kasutatud autode reklaamikeskkonnas Auto24. Seda internetilehte külastab nädalas ligemale 200 000 inimest ning seal on pidevalt müügil üle 20 000 auto. Eesti kohta korralikud mastaabid.
Auto24 näitel arvestagu ettevõtjad, et jaeklientidele suunatud standardsevõitu ostu-, müügi-, vahendus- ning teenusepakkumise kuulutused kolivad üha enam internetti.
Voldikute, buklettide ja muu risustava otseposti asemel - see rändab tavaliselt otsekohe prügikasti - võiks teha panuse heale, hõlpsasti ülesleitavale koduleheküljele.
Enamik reklaammaterjali saadetakse laiali neile, kes konkreetse kauba või teenuse vastu mingit huvi ei tunne. Samas tõeline huviline alustab iseseisvalt interneti läbikammimisest. Kui seal buklettide rämpspostitajat pole, siis potentsiaalne ostja ja müüja ei kohtugi. Internetisait või kodulehekülg suudavad teised reklaamikanalid kokku võtta.
Samuti arvu 24 maagia: sel ajal, kui mina magan, otsib mu internetisait kliente edasi. Öösel vähemalt meie telekanalid puhkavad, raadiost ka reklaami ei tule, aga internet töötab unetute jaoks endiselt.
Suurema kuulutuste massi juures ühes kohas tekib kliendil parem võrdlusmoment - mis on kauba või teenuse õige hind.
Kui on vaja osta näiteks mõnda kallimat tööriista, vaataks esmalt suuremate ehituse- ja tööriistakaubamajade kodulehti, kas või hinnataseme uurimise mõttes.
Tuleb nentida, et kodulehed on äärmiselt kõikuva tasemega: mõnel neist on kogu kaup "leti all" nagu vanasti nõukogude kaubandusnetis (vabandust: -võrgus).
Samuti leidub niisuguseid kauba- ja teenustepakkujaid, kes on küll kodulehekülje omal ajal sisse seadnud, ent hiljem pole ilmselt kordagi uuendanud. See on kõige ehtsam antireklaam.
Tõenäoliselt jääb kuulutuste hulka erandeid, mis internetti nii hästi ei passi.
Seaduse järgi tuleb osa avaliku sektori kuulutusi-teadaandeid avaldada üleriigilise levikuga päevalehtedes. Eksklusiivsed kõrge palgapakkumisega tööpakkumiskuulutused paistavad samuti paremad välja paberil.
Surmakuulutused? Need vajavad soliidsemat pikemaajalist dokumenteerimist paberil kui internetis ülesriputamine. Inimesed lõikavad neid ka ajalehest välja.
Aga muus osas konsolideerib internet kuulutusteturu lõpuks ikkagi enda alla.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele