Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Majanduskasv toodab uusi logistikafirmasid

    Kiire majanduskasv ja kasvavad kaubamahud on kiirendanud ka uute logistikafirmade rajamist, kes võtavad suurfirmadelt ka osa kliente endale.
    Kuna logistikaäri on ennekõike suhteäri, loobuvad suurfirmade pakutavatest logistikateenustest ennekõike keskmised või sellest väiksemad ettevõtted.
    Äris tegutsevate ettevõtjate sõnul on sektori olukord laias laastus terves maailmas sarnane.
    "Ühelt poolt tuleb turule pidevalt uusi firmasid, teisest küljest toimub aga konsolideerumine, kus suurettevõtted ostavad väiksemaid kokku," resümeeris 2006. aasta kevadel majandustegevusega alustanud Alpi Eesti OÜ juhataja Tiit Roosve.
    Miks aga on väiksematel teenusepakkujatel palju "üle tulnud" kliente?
    Osaliselt on määravad kindlasti nn kaalukategooriad, suurtel kulub põhirõhk omasuguste teenindamisele ehk kõik firmad tahavad, et neid koheldakse võrdselt.
    Kuna logistika- ja laooperatsioonid on küllalt inimtööjõumahukad, mängib olulist rolli ka praegu valitsev tööjõupuudus, kus suurfirmadel on alati raskem olemasolevaid töötajaid hoida ning motiveerida.
    Ressursi nappus viib varem või hiljem vajaduseni keskenduda võtmeklientidele.
    AR Agentuuri juhatuse esimehe Margus Isküli sõnul on paindlikkus üks põhjusi, miks osa laokliente otsustab teenust osta väiksemalt firmalt.
    "Osa ettevõtteid saadab tellimuse alles hommikul, teadmisega, et paari tunni jooksul saavad nad vajaliku kauba kätte. See loeb. Suured tavaliselt sellist paindlikkust kõigi suhtes paratamatult üles näidata ei suuda," lausus Iskül.
    Kui firma kaubamahud on suured, ei suuda jälle väikefirmad vajalikke veomahtusid pakkuda.
    Eelmise aastal Frans Maasi ülevõtmise tagajärjel suurimaks ekspedeerimisfirmaks Eestis tõusnud taanlastele kuuluva DSV juhatuse esimehe Jaan Lepa sõnul nemad kellelegi kliente loovutanud ei ole. Vastupidi, ülemöödunud aastal kasvati ligi 30 protsenti, tänavu loodetakse saavutada viiendikuline kasv.
    "Et me kliente oleksime kaotanud, seda muret ei ole. Küll aga on näha kasvu järk-järgulist aeglustumist. Logistikasektor on esimene, kes lõikab kasvava majanduse vilju, ehitussektor on kõige viimane," sõnas Lepp.
    Samas möönab ta, et osal suurtel turuosalistel võib siiski praegu mõningaid probleeme olla.
    Logistikaturul ennast pigem kergemasse "kaalukategooriasse" liigitav, peamiselt rahvusvahelisele ekspedeerimisteenuse pakkumisele keskenduva IK Speditori tegevjuhi kohusetäitja Lauri Hanni sõnul on väiksematest logistikafirmadest edukad ikkagi need, kes omavad arvestavat partnerite võrgustikku välismaal.
    "Kas ja kui palju täpselt uued logistikafirmad suurtelt tegijatelt turgu on võitnud, on raske öelda," ütles Hanni. "Üks on aga täiesti kindel, suured väikestelt kliente igal juhul üle ei meelita. Need aga, kes ajavad oma asju "põlve otsas", pole edukad ei majanduskasvu ega muul ajal. Samuti ei suuda nad kelleltki ühtegi klienti üle meelitada, kuna puudub usaldus nende vastu. Panustasime kohe ettevõtte tegevuse alguses terminal-terminal-süsteemi väljatöötamisse, mis toob edu tänaseni," sõnas ta.
    Hanni arvates jagub tänasel päeval turgu nii suurtele kui ka väikestele, oma nišis tegutsevatele logistikateenuse pakkujatele.
    Mis puudutab aga Eesti siseriiklikke jaotusvedusid, siis eelis kandub Isküli arvates suurfirmadele, kuna marginaalid on väiksemad ning mahtude olemasoluta ei tasu see ära. Erandlikud pole ka juhud, kui logistikateenuse pakkuja loob kliendiga ühisfirma, et üheskoos kaupade transporti korraldada.
    Äripäeva koostatud 2005. aasta ekspedeerimisfirmade edetabelis kolm esimest kuuluvad sama aasta koondtabelis kolmandasse kümnesse.
    Kõige suurema käibega oli põhiliselt transiidi teenindamisele keskendunud Transtrade AS, kelle käive ulatus 2005. aastal 6,5 miljardi kroonini. Järgnevad Schenker AS ning tollane DFDS Transport (täna DSV) vastavalt 552 ja 523 miljoni krooniga. Kõige rentaablimalt sai 2005. aastal hakkama TNT Express Worldwide, tulemuseks oli ekspedeerimisäri kohta tavatult kõrge protsent - 33,5. IK Speditor Group OÜ näitas ligi 29protsendilist rentaablust ning DBT AS 27%.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.