• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 01.06.07, 17:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veeteede amet sai uued töölaevad

Veeteede ameti tellimusel valmisid sisevete mõõdistamiseks ja navigatsioonimärkide paigaldamiseks ning hoolduseks mõeldud hüdrograafia- ja poilaevad EVA-301 ja EVA-302, teatas amet.
Esimesena jõudis aprilli lõpus Veeteede Ameti sadamasse Tartus poilaev EVA-302. Laev on kavandatud tööks kiirevoolulisel ja kohati väga madalal Narva jõel, samuti madalaveelisel Võrtsjärvel; kasutatakse seda sisevete navigatsioonimärkide, peamiselt poide ja toodrite paigaldamiseks ning hoolduseks.
Alumiiniumkerega laev on 14 meetri pikkune ja 4 meetri laiune, süvis 0,6 meetrit. Narva jõe kärestike ületamiseks on laev varustatud piisava võimsusega mootorite ja veepaiskuritega ning põhi tugevdusredaanidega. Laeva maksumus oli 8,6 mln krooni, millest 75% rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist (ERDF – European Regional Development Fund) ja 25% riigieelarvest.
Teine projekti raames ehitatud laev EVA-301 jõudis Tartusse mai teises pooles ja selle töökorda seadmine lõpeb juuni esimestel päevadel. Laeva hakatakse kasutama peamiselt sisevete mõõdistuslaevana ja kevadeti-sügiseti ujuvmärkide paigaldamiseks ning väljavõtmiseks siseveekogudel. See on katamaraan-tüüpi laev, mis hakkab tegema Peipsi, Lämmijärve ja Emajõe alamjooksu hüdrograafilisi mõõdistustöid ning navigatsioonimärgistuse hooldustöid samas piirkonnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Alumiiniumist kaksikkerega laev EVA-301 on 19 meetri pikkune ja ligi 7 meetri laiune, süvis 1,0 meetrit. Laev on varustatud ka kaheksa ühekanalilise laevakeres paikneva sügavusanduriga ja 24-kanalilise lehviksonariga mõlemas pardas.
Pärast EVA-301 töökorda seadmist läheb laev sõidu- ja töökatsetustele ning seejärel tööle Lämmijärvele. Hiljem alustab EVA-301 Peipsi järve lausmõõdistamist Eesti territoriaalvee piirides. Laeva maksumus oli 22,7 mln krooni, millest 75% rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist ja 25% riigieelarvest.
Mõlemad laevad ehitas Uusikaupunkki Työvene OY ja nende kodusadamaks saab Veeteede Ameti sadam Tartus.
Kahe sisevetel töötamiseks mõeldud laeva ehitamine on osa ERDF kaasfinantseeritavast projektist “Emajõe, Narva jõe ja Peipsi-Lämmijärve veeteede kaasajastamine ning eelduste loomine ohutu veeliikluse tagamiseks rekonstrueeritud veeteedel”, mis kestab kava kohaselt kuni 31. jaanuarini 2008.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele