Tšehhi turismiinfokeskustest küsitakse
sageli jaburaid asju, mille päritolu viitab viletsatele teadmistele geograafiast
ja poliitikast, armastusele ja pohmellile, vahendas praguemonitor.com.
Näiteks küsis ameeriklane Praha turismiinfokeskusest, millise metrooliiniga saab sõita Viini. Keskuse juhi Petra Kellerova sõnul ei ole sellised küsimused haruldased.
Veel üks näide: kui turist sai teada, et Dresdeni, mis asub Saksamaal, sõitmiseks kulub neli-viis tundi, oli ta üllatunud, et see ei olegi Praha linnaosa.
CzechTourism sai küsimuse Hispaania turistilt, kes uuris, kui palju aega kulub, et laevaga Prahast Budapesti sõita.
Tõenäoliselt sundis armastus korealasest noormeest küsima turismiinfolt piletikontrolöri telefoninumbrit, keda ta kohtas Viini Praha rongis. "Piletikontrolör oli imekaunis, kas ma saaksin tema numbri," uuris turist. Keskus leidis talle kontaktandmed, kuid armusuhtel ei olnud õnnelik lõpp. "Kas saate välja uurida, miks ta mulle kunagi ei vasta," kaebas turist hiljem.
Infokeskuse töötajad peavad tegelema ka turistidega, kes kardavad poliitika tõttu Prahat külastada ja soovivad kedagi sellest informeerida. "Kuna teie president Vaclav Klaus teatas, et inimesed ei ole süüdi kliima soojenemise, otsustasime me puhata Maltal, mitte Tšehhis," teatas Iiri abielupaar.
Kuigi keskused teevad tublisti tööd, et vastata ka kõige intrigeerivamatele küsimustele on inimesi, keda nad aidata ei suuda. Näiteks pohmellis noori, kes ei mäleta, kus hotellis nad peatuvad või inimesi, kes jätavad koti taksosse ja kirjeldavad seda kui autot, millel oli tuli katuse küljes.
Kõige vähem meeldivad turismiinfo andjatele üldised küsimused: mida Prahas teha, kuhu minna, kas rongid on turvalised, milline on ilm jne.
Eelmisel aastal külastas Prahat 3,7 miljonit välisturisti.
Üks keskusetöötaja mäletab turisti, kes uuris, et millal suletakse ööpäev läbi avatud postkontor Wenceslasi plati lähiste. Ta selgitas, et kuna see on avatud kogu aeg, siis seda ei suleta. Sellepeale uuris turist, millal postkontor avatakse.