Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissan X-Trail ühendab endas suuremad musklid ja konservatiivsuse võidukäigu

    Uus X-Trail on sarnaselt oma eelkäijale endiselt konservatiivse välimusega, kuid interjöör on teinud läbi olulise muudatuse.
    Esmapilgul uut X-Traili nähes ei saanudki aru, et masin mingeid olulisis uuendusi oleks läbinud. Enamik muudatusi on varjus auto sisemuses. Kerge facelift?
    Uus X-Trail tähendab uut platvormi, uut vedrustust, senisest võimsamaid mootorid.
    Nissan jätkab uue X-Trailiga konservatiivset joont ja ongi hea, et disainimisega üle pingutatud ei ole.
    Välimuselt on suurimad erinevused esiosas, tuled on teistsugused, ninaosa on veidi langeva joonega, mis pakub erinevalt vanast mudelist juhile paremat vaatevälja.
    Kui välimuse kallal on skalpelli minimaalselt kasutatud, siis sisemuses on doktorid hoogsalt tegutsenud. Silmapaistvaimaks muudatuseks on juhtnäidikute tagasitoomine armatuuri keskelt rooli taha, nii nagu peab.
    Kellele ikka meeldib kusagile armatuuri keskossa pidevalt kiigata? Muudatus tõi salongi tublisti sportlikkust juurde, sest kadunud on vanale mudelile iseäralikud kandilised vormid, materjalide kvaliteet on samuti eelkäijaga võrreldes kvaliteetsem.
    Auto on eelkõige mõeldud konservatiivsele inimesele, kes ei armasta isetegevust - las elektroonika toimetab ise. Autoomaniku ülesandeks on keerata rooli ning hoolitseda selle eest, et teised pereliikmed ennast masinas hästi tunneksid. Põhjust end seal hästi tunda on, tagaistmele mahub keskmisest pikem inimene ära isegi siis, kui esiiste on maksimaalselt tagasi lastud, ruumi grillimiseks on.
    Koeri, jalgrattaid ja turukotte mahub lahedalt ka pagasiruumi, kust leiab vana mudeliga võrreldes senisest rohkem panipaiku. Pagasiruumi tavaline maht on 603 liitrit, kuid istmeid alla klapitades võib seda suurendada kuni 1773 liitrini. Tõsi, siis on autos ruumi vaid juhile.
    Uue X-Traili mootorivalik on senisest laiem ning võimsam. Saadaval on kaheliitrine 140hobujõuline ja kahe ja poole liitrine 169hobujõulised bensiinimootorid ning kaks kaheliitrist diiselmootorit, mille võimsused on vastavalt 150 ja 173 hobujõudu. Nõrgemat diiselmootorit on võimalik soetada ka automaatkastiga.
    Kreeka mägistel teedel sai proovitud nii manuaal- kui ka automaatkasti. Esimesena mainitu jättis minule küll paar kraadi parema mulje.
    Kiitust väärib ka vedrustus, mis on mõnusalt jäik, jättes mägiteedel sõites ellu. Teadupärast on mägiteel eluliselt oluline masina hea teelpüsivus ja jäik vedrustus aitab sellele kenasti kaasa. Kui X-Trail oleks maasturile omaselt loksunud, oleksin ma ilmselt haaranud oksekoti järele. Õnneks seda ei juhtunud, kuigi mägedes tiirutamine võttis nii mõnegi mehepoja veidi oimetuks ning teisel päeval oli mägi juba sõimusõnaks kujunenud.
    Uus X-Trail peaks Eestisse jõudma neljandas kvartalis, millal täpselt, pole teada. Soomlased saavad aga seda proovida septembris. Igatahes on Nissan oma sammu astunud, jääb vaid oodata, millega vastab Toyota, sest RAV4 vajab uue X-Traili kõrval edasiarendamist.
    Ajakirjaniku reisikulud kattis Nissan.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.