• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−0,18%34 219,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−0,18%34 219,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 06.07.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan X-Trail ühendab endas suuremad musklid ja konservatiivsuse võidukäigu

Uus X-Trail on sarnaselt oma eelkäijale endiselt konservatiivse välimusega, kuid interjöör on teinud läbi olulise muudatuse.
Esmapilgul uut X-Traili nähes ei saanudki aru, et masin mingeid olulisis uuendusi oleks läbinud. Enamik muudatusi on varjus auto sisemuses. Kerge facelift?
Uus X-Trail tähendab uut platvormi, uut vedrustust, senisest võimsamaid mootorid.
Nissan jätkab uue X-Trailiga konservatiivset joont ja ongi hea, et disainimisega üle pingutatud ei ole.
Välimuselt on suurimad erinevused esiosas, tuled on teistsugused, ninaosa on veidi langeva joonega, mis pakub erinevalt vanast mudelist juhile paremat vaatevälja.
Kui välimuse kallal on skalpelli minimaalselt kasutatud, siis sisemuses on doktorid hoogsalt tegutsenud. Silmapaistvaimaks muudatuseks on juhtnäidikute tagasitoomine armatuuri keskelt rooli taha, nii nagu peab.
Kellele ikka meeldib kusagile armatuuri keskossa pidevalt kiigata? Muudatus tõi salongi tublisti sportlikkust juurde, sest kadunud on vanale mudelile iseäralikud kandilised vormid, materjalide kvaliteet on samuti eelkäijaga võrreldes kvaliteetsem.
Auto on eelkõige mõeldud konservatiivsele inimesele, kes ei armasta isetegevust - las elektroonika toimetab ise. Autoomaniku ülesandeks on keerata rooli ning hoolitseda selle eest, et teised pereliikmed ennast masinas hästi tunneksid. Põhjust end seal hästi tunda on, tagaistmele mahub keskmisest pikem inimene ära isegi siis, kui esiiste on maksimaalselt tagasi lastud, ruumi grillimiseks on.
Koeri, jalgrattaid ja turukotte mahub lahedalt ka pagasiruumi, kust leiab vana mudeliga võrreldes senisest rohkem panipaiku. Pagasiruumi tavaline maht on 603 liitrit, kuid istmeid alla klapitades võib seda suurendada kuni 1773 liitrini. Tõsi, siis on autos ruumi vaid juhile.
Uue X-Traili mootorivalik on senisest laiem ning võimsam. Saadaval on kaheliitrine 140hobujõuline ja kahe ja poole liitrine 169hobujõulised bensiinimootorid ning kaks kaheliitrist diiselmootorit, mille võimsused on vastavalt 150 ja 173 hobujõudu. Nõrgemat diiselmootorit on võimalik soetada ka automaatkastiga.
Kreeka mägistel teedel sai proovitud nii manuaal- kui ka automaatkasti. Esimesena mainitu jättis minule küll paar kraadi parema mulje.
Kiitust väärib ka vedrustus, mis on mõnusalt jäik, jättes mägiteedel sõites ellu. Teadupärast on mägiteel eluliselt oluline masina hea teelpüsivus ja jäik vedrustus aitab sellele kenasti kaasa. Kui X-Trail oleks maasturile omaselt loksunud, oleksin ma ilmselt haaranud oksekoti järele. Õnneks seda ei juhtunud, kuigi mägedes tiirutamine võttis nii mõnegi mehepoja veidi oimetuks ning teisel päeval oli mägi juba sõimusõnaks kujunenud.
Uus X-Trail peaks Eestisse jõudma neljandas kvartalis, millal täpselt, pole teada. Soomlased saavad aga seda proovida septembris. Igatahes on Nissan oma sammu astunud, jääb vaid oodata, millega vastab Toyota, sest RAV4 vajab uue X-Traili kõrval edasiarendamist.
Ajakirjaniku reisikulud kattis Nissan.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele