• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 14.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik kaalub rahvuslikust lennufirmast loobumist

Reformierakonna fraktsiooni esimehe Keit Pentuse sõnul ei ole oluline mitte see, kas osalust omada või mitte omada, vaid see, et Eesti oleks väljastpoolt tulijatele võimalikult atraktiivne. "Estonian Airi osalust tuleb vaadata just seda nüanssi arvesse võttes - kas selle osaluse omamine tuleb pooltele kasuks või on mõni muu variant parem," selgitas Pentus.
Estonian Airi nõukogu esimehe ja lennufirmas 17protsendilist osalust omava invsteerimispanga Cresco juhatuse esimehe Olev Schultsi hinnangul vajab infrastruktuur arenguks suuri investeeringuid.
Raha tuleb paigutada nii varasse, tehnoloogiasse kui ka inimeste kompetentsi, sest need mõjutavad otseselt Eesti turu atraktiivsust.
"Operaatorid tunnevad paremad tingimused ära ja see tähendab rohkem investeeringuid ja võimalusi reisijatele, hotellidele, toitlustustööstusele," nentis Schults.
Estonian Airi arengule tuleb Schultsi hinnangul valitsuse võimalik väljumine kasuks.
"Emotsioone mahub lennundusse alati palju, kuid "rahakotiga hääletaval" reisijal on tegelikult ükspuha, kes ettevõtte omanik on - eelkõige vaatab reisija hinda, siis ajagraafikut ja siis mugavust," rääkis ta, lisades, et praeguseks on lennunduses majanduslikud opereerimishuvid ja riiklik regulatsioon teineteisest täielikult eraldatud.
Kui kevadistel koalitsiooniläbirääkimistel mitmed poliitikud uuesti Estonian Airi müüki kaaluda soovitasid, teatas Estonian Airi suurim osanik Skandinaavia lennundushiid SAS, et ta oleks Eesti riigile kuuluva osaluse ostmisest huvitatud. Riigiga pole läbirääkimisi pole peetud, kuid Cresco eeldab siin jätkuvat koostööd SASiga. "Ma saan kinnitada, et Crescol on huvi Estonian Airi arenguga kaasa minna ja me eeldame, et suudame raha ettevõttes osaluse kasvatamiseks ning investeeringuteks kaasata," ütles Schults.
Schults avaldas lootust, et SASi arusaadav soov Estonian Airis enamus saavutada ei tähenda ilmtingimata lipuõiguste kaotamist, mis kaasnevad rahvusliku lennufirma staatusega ning mõjutavad ettevõtte väärtust. "Alustama peaks sellest, et need asjad läbirääkimistelauale tõstetakse ja sellest kõigest professionaalses keeles räägitakse," märkis Shcults.
SASi uue juhatusega koos puhuvad uued tuuled kontserni tegevusplaanides, mille üheks osaks on soov suurendada oma osalust nii airBalticus kui ka Estonian Airis.
Estonian Airi nõukogu liige Jaan Männik ütles, et kavatseb külastada SASi kui võimaliku kosilase peakorterit ning arutada sealse juhatusega nende nägemust Estonian Airist pikemas perspektiivis. Seda teadmata on tema sõnul võimatu mingit seisukohta võtta.
Männiku hinnangul on riigi osaluse müügi puhul tegemist pigem poliitilise otsusega ja parempoolsete erakondade õhukese riigi teooriaga, mille järgi ei peaks riik äri tegema. "Mina näen selles rohkem poliitilist ja ideoloogilist küsimust kui midagi muud," märkis Männik.
Majandusministeerium teeb koos rahandusministeeriumiga lähiajal põhjaliku analüüsi, et kaaluda riigi osaluse plusse ja miinuseid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele