Ettevõtte IV kvartali (lõppes 30. juunil) käibeks kujunes 204,1 mln ja puhaskasumiks 5,2 mln krooni, kusjuures eelmise aasta samal perioodil oldi 40 mln krooniga kahjumis.
Nii Hansapank, SEB Eesti Ühispank kui ka LHV ei tee enda teatel AS Kalev Grupi aktsiaanalüüsi ettevõtte suhteliselt segase struktuuri või aktsia vähese likviidsuse tõttu.
ASi Kalev majandustegevust ja grupi majandusnäitajate tulemuslikkust 2006./2007. majandusaastal mõjutasid mitmed tegurid, millest olulisemateks kujunes ettevõtte enda hinnangul grupi eelmise majandusaasta lõpus alanud restruktureerimine ja tooteportfelli korrastamine ning väliskeskkonna mõjud.
ASi Kalev finantsdirektori Tarmo Maasikamäe kinnitusel vastasid majandustulemused ettevõtte ootustele: "Hindame perioodi edukaks." Maasikamäe rääkis, et tulevikus on tulemuslikkuse järjepidevad mõjutegurid nii toormehinnad, tööjõu hind kui ka majanduse areng tervikuna. Ta rõhutas: "Positiivne on see, et oleme seni suutnud tootlikkust hoida, vaatamata oluliste sisendite hinnatõusule."
LHV analüütik Erki Kert kommenteeris teateid vaid sedavõrd, kuivõrd on ettevõtte käekäiku jälginud: "Nagu ikka, kujundas Kalevi majandustulemusi peamiselt kinnisvaraäri." Kahtlemata oli Kerdi hinnangul mõju ka restruktureerimisel ja tooteportfelli korrastamisel, kuid kinnisvara kõrval oli nende mõju vähemärgatav.
Börsiteates on kirjas, praegu on kinnisvarasegmendi kõige olulisem projekt Tallinna koolide arendustegevus. Kui seni oli rõhuasetus elamu- ja kommertspindade arendusel, siis nüüd keskendub tütarfirma AS Kalev REC üha enam avalikule kinnisvaraturule.
Küsimuse peale, mis võiks tulevikus ettevõtet positiivselt mõjutada, mainis Kert tootmise efektiivsuse tõstmise plaane, millega püütakse vähendada kiire palgakasvu negatiivset mõju ning korrastada tootesortimenti. "Samas on selgusetu, kas nimetatud tegurid suudavad kompenseerida kinnisvaraäri tulude eeldatavat langust," kahtles Kert.
Telemeediasse sisenemise põhjust kommenteeris Maasikamäe järgmiselt: "Peame Eesti telemeediat kiirelt arenevaks valdkonnaks." Selge suund on eri infokanalite jätkuv integreerumine. "Kalevi fookus on kvaliteetsel ja mitmekülgsel infol kõikides meediasektorites," täpsustas ta.
Kert ütles, et kõik telemeediaga seonduv on kahtlemata põnev. "Samas tuleb tunnistada, et head näidet edukast telemeediasse sisenemisest on Eesti lähiajaloost raske leida," oli analüütik skeptiline. Seega on konkurentsi tase seal kahtlemata väga tihe ning edukas sisenemine võib nõuda mahukaid investeeringuid, lisas ta.
Šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete turul liidrina püsimisel peab Kalev ise kõige olulisemaks kvaliteetseid tooteid, kinnitas Maasikamäe. See tähendab tema sõnul uusi, huvitavaid ja tervislikke maitseid eri sihtgruppidele. Loomulikult jätkatakse nende jaoks olulist joont säilitusaineteta toodete tootmisel.
Kui küsida, kas Kalevil on eeldusi šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete turul liidrikohta hoida, vastas Kert sõnaga "jah".
"Kuid ainuüksi eelduste olemasolust ei piisa, eeldused tuleb ka realiseerida," nentis Kert. Kerdi hinnangul on konkurents Eesti magusaturul kasvanud, kuid nii pakendeid kui sortimenti arendades tundub edasinegi liidrikoha hoidmine lähitulevikus reaalne. "Loorberitele puhkama jääda kahtlemata ei tohi," hoiatas Kert siiski.
Autor: Virge Lahe