Majandustarkvara arendamisega tegeleva Mikare Balticu tegevjuhi Mikk Orglaane sõnul on CRM olemuselt teenuse osutamise ja juhtimise süsteem, mis haldab kommunikatsiooni ja võimaldaks seda kasutada transpordi juhtimise jaoks.
CRM-kliendid organiseerivad oma tööd Mikare loodud abivahendit kasutades, kuid ainult transpordiga tegelevaid ettevõtteid praegu CRM-klientide hulgas ei ole.
"Kurioosseim alternatiivmeetod on kartoteek, mida kasutatakse ka 2007. aastal. Ja sellel kliendil läheb täitsa hästi," möönab Orglaan.
Ta märgib siiski, et Mikare CRMi ja ERP funktsionaalne eelis, nagu ka paljudel teistel, on võimalus saada kogu oluline info kätte ühest kohast, et teha õigel hetkel õige otsus.
Iga programmi eelised dikteerib konkreetse äri protsesside loogika ja ettevõtte juhi visioon õigesti korraldatud süsteemidest.
Mikare CRM on loodud Eesti kapitali abil ja toetub peamiselt Eesti ettevõtete esitatud nõuetele. Seetõttu on Mikarel hinnapoliitikalt odavaim tootesari. Hinna dikteerib nende teooriate ja valmistarkvara loodav lisaväärtus kasutajapõhisel printsiibil.
Siiski märgib Orglaan, et valdav osa Eesti transpordisektori ettevõtetest ei ole nii süsteemsed, palju tehakse intuitsiooni kasutades.
"Keerukaid suhteid ei ole alati otstarbekas ITga lahendada - sellest võib äriprotsess keerukamaks muutuda. Samas on see teinekord ainuke pääsetee," nendib ta ning lisab, et majanduskasvu seiskumine muudab ilmselt suhtumist ka selles sektoris. "Ma usun, et mõtlemises tuleb palju muutusi," ennustab Orglaan.
BPS Consulting Estonia Juhatuse esimees Marko Müürisepa sõnutsi aitavad tarneahela halduslahendused (supply chain management - SCM) ettevõttes mitmeid protsesse tootlikumaks muuta.
Lahenduse hind sõltub Müürisepa kinnitusel paljudest komponentidest. Üldiselt on lihtsam integreerida sama tootja tooteid kasutavaid tarkvaralahendusi. Näiteks kasutavad Eestis mitmed suured jaemüüjad SAP-nimelist tarkvara.
SCM-lahendust hankima asudes peaks esmalt võtma arvesse nii enda tarnijate kui ka edasimüüjate kasutatavaid lahendusi ning tegema enda otsuse selle alusel.
Rimi Eesti logistikat haldav Baldis Estonia OÜ on mõned kuud juurutanud tarnegraafikute koostamiseks programmi SHORTEC.
Operatsioonidejuht Janek Saareoksa hinnangul sobib see vahend nii strateegilise transpordiplaani koostamiseks kui ka operatiivsete vedude halduseks.
"Programm on lingitud Eesti kaardiga ja GPSi vahendusel autodega. See eeldab väga täpset infohaldust autode, juhtide, teekondade, kulude ja sihtkohtade osas," iseloomustab Saareoks programmi tööpõhimõtet.
Saareoks kiidab, et kui seni tuli transpordijuhil kogu planeerimine peast teha, siis nüüd on võimalus mitmesuguseid skeeme läbi kalkuleerida ja autosid nende asukoha põhjal jälgida.
Huvilistel soovitab Saare-oks võtta tarnegraafikute haldamiseks eri ettevõtetelt pakkumised ja testida demoversioone. Nii saab kõige parema ettekujutuse, milline tarkvara ettevõttele sobib.