• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,3%34 279,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 05.09.07, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna ajaloos: Maailma pikimas autotunnelis algas liiklus

Tänasel päeval 1980. aastal avati liiklus Šveitsi Alpides Gotthardi maanteetunnelis. Tol ajal oli 16,4 kilomeetrine Gotthard ka maailma pikim maanteetunnel.
2000. aastal võttis Norras avatud 24,6 kilomeetrine Lærdal lõpuks maailmas liidrikoha. Tänavu lisandunud Hiina Zhongnanshani tunnel (18,04 kilomeetrit) tõukas Gotthardi kolmandaks.
Alpid on läbi aegade olnud põhjapoolse ja lõunapoolse Euroopa vahel liikumistakistus. 19. sajandil hakkasid nii šveitslased, prantslased kui itaallased mägedesse tunneleid uuristama. Esmalt raudtee, hiljem ka autode tarbeks.
Gotthard ühendab Goscheneni linna ja Itaalia piiri ääres asuvat suusakuurorti Airolot ning Uri ja Ticino kantoneid. Tunneli kaudu pääseb lühimat teed pidi Saksamaalt Hamburgist Itaaliasse Sitsiiliasse.
Gotthardi tunnelis on kummaski suunas üks sõidurada, seal kehtib kiirusepiirang 80 km/h, veoakid peavad pidama 150-meetrilist pikivahet.
2001. aasta oktoobris põrkas Gotthardis kokku kaks veokit, puhkenud tulekahjus jättis elu 11 inimest. Tunnel oli kaks kuud liiklusele suletud.
1994. aastal lükkasid šveitslased referendumil tagasi idee ehitada tunneli kõrvale teinegi maanteetunnel, mis pidanuks ummikuid oluliselt vähendama.
2015. aastal peaks samas lähedal valmima Gotthardi uus raudteetunnel, mis saab taas olema maailma pikim - 57 kilomeetrit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele