Kevadel käivitunud programm Noored Kooli saatis 1. septembril tööpostile 11 noort õpetajat. Ühelgi 76 programmi kandideerinu seast sõelale jäänutest pedagoogiharidust ei ole. Teadmisi õpetajatööst ja kooli elust-olust said vastsed pedagoogid suvel toimunud koolituste käigus.
Praeguseks nädal aega Tallinna Juhkentali gümnaasiumis käsitöö ja kunstiõpetuse tunde andnud Irina Gross on kindel, et kaheaastane Noored Kooli programmis osalemine on suurepärane väljakutse ja kasulik kogemus tulevikuks.
3. septembril astus Martin Ojala esimest korda, inglise keele õpikud näpus, Tallinna Ühisgümnaasiumi kooliõpilaste ette. Temagi tunnistab, et oskus tulla toime grupi inimestega võib tulla aastate pärast kasuks pea igas valdkonnas.
Kõige rohkem kardavad mõlemad noored, kes suvekuudel endale tööalaseid tarkusi pähe ajanud, koolitöö käigus tekkida võivat ajapuudust. Ka on eri klasside tasemete vahe hirmutav, sest viienda, kuuenda või seitsmenda klassi tundideks tuleb erinevalt ette valmistuda.
Kumbki noor ennast aastate pärast sama ametit pidamas ei näe. Nii Martin kui ka Irina tunnistavad, et soov ja ahvatlus pärast programmi läbimist mõnes teises valdkonnas kätt proovida on neil täiesti olemas. "Kui ma ütlen, et jään õpetajaks, siis valetan. Ma olen noor, kõik on võimalik," usub neiu.
"Ma arvan, et saan selle kogemuse kätte ja teen vahepeal midagi muud. Lihtsalt selle pärast, et mul poleks tunnet, et midagi tegemata on jäänud," ennustab Martin ja tunnistab lõbusal häälel, et kahe aasta vältel programmis osalemine teeb ikka üpris tugevaks. "Kui selle ära kannatan, on pärast hea paks nahk," toob noormees naljatledes välja õpetajaameti plussi.
Küsimuse peale, kas programmi käigus läbitav liidrikoolitus ajendab neid ka juhiks saama, vastasid mõlemad noored jaatavalt. Ambitsioon on pürgida ikka kõrgemale.
Martini meelest tuleb saadava kogemuse käigus kindlasti juurde järjekindlust, oskust inimestega paremini suhelda ja neid kaasa tõmmata. Ehk annab see ka julgust asuda tulevikus pähetulevaid ideid teostama ja need edukalt lõpule viia.
Noored Kooli Suurbritannia sõsarprogrammi Teach First kaudu Eestis ettevõtluspraktikal olnud neiud Jessica Yarnell ja Joanne Murry kiitsid siinset rahulikku töökeskkonda.
Neli nädalat Hansapangas ja PricewaterhouseCoopersis töötanud neiudel on selja taga aastane õpetajatöö kogemus Londoni ja Manchesteri raskeimates koolides.
Eelmisel aastal oli Jessica matemaatikaõpetajaks õppeasutuses, kus ligi 85% õpilastest oli pärit Pakistanist. Inglise keele ja kirjanduse õpetaja Joanne praktiseeris seevastu keeleoskust multikultuurses Londonis: "Minu koolis räägitakse vähemalt 60-70 keelt," sõnab neiu lõbusalt.
Sel aastal keskenduvad Joanne ja Jessica rohkem ettevõtlusteadmiste ja -kogemuste omandamisele ning kooliprojekti tegemisele, mis tuleb neile huvipakkuval ja südamelähedasel ning kooli jaoks olulisel teemal.
Noored Kooli programm annab teise taustaga bakalaureuse- või magistrikraadiga inimestele võimaluse kaaluda õpetaja ametit. Vajalikud alusteadmised selleks saadakse kuuenädalasel koolitusel, mille järel asutakse kohe tööle. Koolitus ja õpe jätkub programmis kahe aasta vältel.