• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,87%43 757,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,87%43 757,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 12.09.07, 08:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika: panna selga või juua?

Baltika või Baltika? Panna selga või juua ära? Just selles on küsimus, sest kaks samanimelist brändi, mis müüvad vastandlikke tooteid, tahavad saada parimaks Euroopas.
Eestlastele on tõenäoliselt valik selgem, sest Baltika on siinmail eelkõige tuntud rõivatootjana, kelle eesmärk on saada juhtivaks moe jaemüüjaks Kesk- ja Ida-Euroopas, kirjutab tänane Äripäev.
Teise Baltika tohutu potentsiaal seisneb aga hoopis õllemüügis, sest alles hiljuti avaldatud Millward Brown Optimori uuring nimetas brändi maailma perspektiivikaimaks. Samuti mahtus Baltika kolme parima hulka Interbrand Zintzmeyer LuxAG ja ajakirja BusinessWeek Venemaa koostatud hinnalisemate Vene brändide reitingus.
"Õlletootja Baltikaga on meie ettevõtet segi aetud küll. Kuna aga meie kasutame Baltika nime vaid suhtelises kitsas, valdavalt äripartnerite ringis, siis ei ole segiajamine kuigi sage," ütles rõivatootja Baltika turundusdirektor Anu-Mall Naarits, kelle sõnul on nende kaubamärk kaitstud ladina tähestikus, konkurendil aga teadaolevalt kirillitsas. "Samas olen kuulnud, et mõne meie ettevõttesse tööle asunud noore tuttavad on imestanud, et miks muidu nii moehuviline inimene oma karjääri äkki õlletööstusega otsustas siduda," naljatles Naarits.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Õlle-Baltikal läheb samuti hästi. Turuosa maailmas kasvas kahelt 2,2 protsendile ja Euroopas 6,1-lt 6,5 portsendile. Baltika sai ka parima eksportööri tiitli, müües välismaale üle 70 protsendi Venemaalt eksporditud õlust. Kokku müüs ettevõte välismaale 160 miljonit liitrit õlut. Võrdluseks, Eesti müüakse kokku ligi 130 miljonit liitrit õlut.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele