Baltika või Baltika? Panna selga või juua
ära? Just selles on küsimus, sest kaks samanimelist brändi, mis müüvad
vastandlikke tooteid, tahavad saada parimaks Euroopas.
Eestlastele on tõenäoliselt valik selgem, sest Baltika on siinmail eelkõige tuntud rõivatootjana, kelle eesmärk on saada juhtivaks moe jaemüüjaks Kesk- ja Ida-Euroopas, kirjutab tänane Äripäev.
Teise Baltika tohutu potentsiaal seisneb aga hoopis õllemüügis, sest alles hiljuti avaldatud Millward Brown Optimori uuring nimetas brändi maailma perspektiivikaimaks. Samuti mahtus Baltika kolme parima hulka Interbrand Zintzmeyer LuxAG ja ajakirja BusinessWeek Venemaa koostatud hinnalisemate Vene brändide reitingus.
"Õlletootja Baltikaga on meie ettevõtet segi aetud küll. Kuna aga meie kasutame Baltika nime vaid suhtelises kitsas, valdavalt äripartnerite ringis, siis ei ole segiajamine kuigi sage," ütles rõivatootja Baltika turundusdirektor Anu-Mall Naarits, kelle sõnul on nende kaubamärk kaitstud ladina tähestikus, konkurendil aga teadaolevalt kirillitsas. "Samas olen kuulnud, et mõne meie ettevõttesse tööle asunud noore tuttavad on imestanud, et miks muidu nii moehuviline inimene oma karjääri äkki õlletööstusega otsustas siduda," naljatles Naarits.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Õlle-Baltikal läheb samuti hästi. Turuosa maailmas kasvas kahelt 2,2 protsendile ja Euroopas 6,1-lt 6,5 portsendile. Baltika sai ka parima eksportööri tiitli, müües välismaale üle 70 protsendi Venemaalt eksporditud õlust. Kokku müüs ettevõte välismaale 160 miljonit liitrit õlut. Võrdluseks, Eesti müüakse kokku ligi 130 miljonit liitrit õlut.