Eile esitles Inchcape Motors uut SUVd ja
sportauto ristsugutist Mazda CX-7.
Enne ametlikku esitlemist sai autoga ka pisikese tiiru teha. Inchcape'i meeskond oli korraldanud pisikese orienteerumismängu, mille käigus sai autoga tiirutada linnas, maanteel ja kruusateel. Maastikule autoga ei lubatud, kuigi autol on maasturi elemente, on tegu siiski linnaautoga.
Auto sobiks ideaalselt naisolevusele, kes terve mässulise nooruse on kihutanud sportliku kabrioletiga ning nüüd plaanib emarõõme nautida ja vajab praktilisemat sõiduvahendit, kuid siiski ei raatsi lõplikult loobuda sportlikust masinast. 260hobujõuline 2,3 l DISI turbo bensiinimootor veab autot päris kenasti edasi. Isegi kuuenda käiguga maanteel möödasõitu tehes on autol kiirendust, kui turbo tööle hakkab.
Autosse on mugav sisse istuda ja juhi istet saab üheksas suunas reguleerida, õige asendi paikatimmimine võib alguses küll keeruline olla. Rool liigub üles alla, pisut häirib, et rooli ette ja tahapoole tõmmata ei saa. Ka tagaistmel on ruumi, mitte küll üleliia, aga piisavalt. Tagumised istmed on ühe liigutusega alla klapitavad.
Uudne lahendus on, et pardakompuutri, raadio ja kliimaseadme ekraan on armatuurlaua keskel üleval, peaaegu seal, kus klaas algab. Algset ei oska seda isegi otsida. Kuid kui ära harjub, on turvaline, pidevalt saab jälgida teed ja näiteks kütusekulu. Küll on see paneel pisut pisike, näiteks kella ja kütusekulu korraga ei näe ja nende vahetamiseks tuleb vajutada nuppu. Aga armatuurlaua numbrid on ilusat punast tooni ja pardakompuuter piisavalt intelligentne, et kriiskav punane hämaras vähe silmasõbralikuma tooniga asendada.
Muidu maanteel ja linnas kulgeb auto sujuvalt. Mazda CX-7 käsitlemine on rohkem sõiduauto oma, auto on lihtsalt pisut kõrgem kui tavaline sõiduk. Ka auklikul kruusateel kulges auto 90kilomeetrise tunnikiirusega meelivalt, ei olnud seda, et vibratsiooni tõttu kukuksid vanaemal proteesid suust. Autol on neljarattavedu, mille arvuti lülitab sisse, kui tuvastab rataste kiiruste vahel erinevuse. Muidu veab esisild.
Mazda CX-7 on saadaval kahes varustusastmes: Elegance ja Touring. Mõlemad versioonid on saadaval väga võimsa (258 PS / 190 kW) 2,3 l DISI turbo bensiinimootori ja 6käigulise manuaalkastiga. Mazda CX-7 standardvarustus sisaldab topelt eesmisi ja külgmisi turvapatju eesistujatele, turvakardinaid ees ja tagumistel külgedel, ABS, EBD ja EBA pidurdussüsteemi, stabiilsus- ja veojõukontrolli (DSC ja TCS), automaatset kliimaseadet, püsikiirusehoidjat, nahkkattega rooli, elektriaknaid, pardakompuutrit, raadio/CD-mängijat (MP3), raadio juhtnuppe roolil, alarmi, kaugjuhitavat kesklukustust ja elektriliselt reguleeritavaid soojendusega külgpeegleid. Mazda CX-7 standardvarustusse kuuluvad ka 18tollised valuveljed. Touring-varustuses sisalduvad lisaks ksenoonlähituled, eesmised udutuled, intelligentne tuledeautomaatika, vihmasensor, nahksisu, elektriliselt reguleeritav juhiiste ja nimmetoe reguleerimise võimalus juhiistmel, tumendatud tagaklaasid, võtmevaba autosse sisenemine ja auto käivitamine, 6 plaadiga CD-mängija ja 9 kõlariga Bose audiosüsteem.
Praeguseks on kõik Eestisse lubatud autod broneeritud. Kui kiiresti Mazda esindusse lipata, saab sõiduki kätte 2008. aasta jaanuaris. Hinnad algavad 450 000 kroonist.