• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • 27.10.07, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kriminaalasi avas GoBusi suuromanikele võimaluse juhte vallandada

Kuigi enamasti kaitsevad ettevõtte aktsionärid oma kaasaktsionäre ja juhatuse liikmeid viimse veretilgani, sai altkäemaksu andmisele kaasaaitamises kahtlustatav GoBusi nõukogu esimees Aivo Pärn äsja ettevõtte suuromanikelt hundipassi.
GoBusi eilne pressiteade ütleb lakooniliselt, et teatavaks saanud asjaolud sunnivad Pärna nõukogu esimehe kohalt tagasi kutsuma, nagu ka juhatuse liikmete Valga piirkonna juhi Kalle Muru ja Tartu piirkonda juhtiva Valter Keisi, aluseks vaid kahtlustus, kirjutas Postimees.
Keis ja Pärn olid pärast erastamist toonase Tarbusi ja praeguse GoBusi suuraktsionärid, Pärna minevikku ehib pankrotti läinud Favora tanklakett, mis makseraskuste tekkides kanditi ümber nii, et võlausaldaja Eesti Ühispanga juhid kitkusid peast juukseid.
2004. aastal kutsuti GoBusi laienemisplaanide toetuseks appi Tiit Pruuli ja Marcel Vichmann, sama aasta sügisel omandasid Pruuli ja Vichmann 51 protsenti Tarbusest ja said ettevõtte nii enda kontrolli alla, Pärn on tollal öelnud, et usaldab oma koolivenda Vichmanni täielikult.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vahepeal ostis GoBus kokku suure osa Eesti maakondlikest bussifirmadest, ent laienemine läks ehk liigagi kalliks, ainuüksi eelmise aasta lõpetas ettevõte Krediidiinfo andmetel enam kui 31 miljoni kroonise kahjumiga.
Tänavu mais sai riigikohtult hävitava hinnangu Tartu maasekretäri Tõnu Vesi korraldatud maakonnaliinide hange, millel tingimuste tõttu keegi peale toonase Tarbuse lihtsalt ei saanudki osaleda.
Samuti tekitas konkurentides kahtlusi Tartu linnaliinide hange, mille võitjana toonased linnaisad GoBusi hämmastavalt vara esitlema kippusid.
Kui GoBus mullu tartlasi sõidutama hakkas, asus firma kähku linnalt tungivalt raha juurde küsima, esimesi märke enamusaktsionäride rahulolematusest võiski siis märgata, ja ettevõtte peadirektoriks määrati Anti Selge.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 6 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele