• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 29.10.07, 14:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laste unerohi võitis maailma halvima toote auhinna

Lastele reklaamitud unerohi, ohtlikud mänguasjad ning kraanist pudelisse pakitudvesi triumfeerisid maailma halvimate toodete valimisel.
Ülemaailmne tarbijaorganisatsioonide kogu Consumers International tegi auhinnavõitjad teatavaks täna Sydneys toimuval kongressil.
Maailma halvim toode on Jaapani firma Takeda Pharmaceuticalsi USA haru poolt lastele reklaamitud unerohi. Ravimit reklaamiti USA telejaamades, kasutades laste, koolitahvlite ja –bussi kujutisi. Kõik selleks, et edendada unerohu Rozerem müüki. Peamine etteheide reklaamidele oli, et neis polnud hoiatust lastele, teatas tarbijaorganisatsioon.
„Juhtum näitab, kui kaugele võivad ravimifirmad minna, et rohkem müüa, kuidas otse tarbijale suunatud ravimireklaam võib hoogustada ravimite väärkasutust ning kuidas nõrgad turureeglid soodustavad vastutustundetut äri,” kõlas auhinnaga kaasnenud põhjendus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Coca-Cola sai auhinna naeruväärsuseni viidud marketingi eest, müües USAs ja Lõuna-Ameerikas Dasani pudelivett, mis oli tegelikult samas piirkonnas kasutatav kraanivesi.
Helbetootja Kellogs sai auhinna multifilmi- ja koomiksikangelaste kasutamise eest oma toodete müügiks lastele, seda hoolimata asjaolust, et mõned neist toodetest on väga kõrge suhkru- või soolasisaldusega.
Äramärgitute sekka pääses ka mänguasjatootja Mattel, kes kutsus tagasi 19 miljonit Hiinas toodetud lelu, toodete ülemäärase pliisisalduse ning väikeste magnetosade tõttu. Möödunud kuul Mattel ametlikult vabandas Hiina ees, teatades, et tagasikutsumise põhjuseks olid toodete disainivead ning tootjariigil polnud vigade tekkimises mingit süüd.
Consumers Internationali sõnul on auhinnad mõeldud juhtima tähelepanu tarbija usalduse kuritarvitamistele.
„Need miljardikläivetega suurkompaniid on ülemaailmselt tuntud kaubamärgid, kellel lasub kohustus olla aus, anda oma tegudest aru ning vastutada,” ütles Consumers Internationali peadirektor Richard Lloyd.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 0 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele