Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee: enam hullemaks minna ei saa

    Eesti Raudtee kaubavedude põhi on saavutatud ja tõenäoliselt läheb olukord tasapisi paremaks, ütles Eesti Raudtee esindaja aripaev.ee-le.

    „Meie jaoks ei ole see uudis. Me oleme mitu kuud seda juba rääkinud,” kommenteeris Eesti Raudtee esindaja Urmas Glase statistikaameti teadet, et tänavu maist on kaubavedu raudteel pidevalt vähenenud, seda põhiliselt transiidi vähenemise tõttu.
    Varem on Eesti Raudtee teatanud, et statistikaameti statistika paisutab kaubaveo tegelikku seisu. Praeguse statistika kohta märkis Glase, et transiidi osas on statistikaametil laias laastus õigus. "Meie number antud perioodi kohta on 8,8 mln tonni asemel 8,89 mln tonni. Eesti Raudteel veetud mahtude vähenemine oli 5,68 mln tonni aga statistikas on sees Maardu raudtee veod ning koos nendega ilmselt tuleb sarnane number ka välja. Meie võrdlus mullusega on samuti miinus 42%."
    Glase sõnul läheb kaubavedude mahtude olukord siiski tasapisi paremaks. „Prognoosimine on muidugi tänamatu töö. Kellegi väljaütlemised siin ja seal võivad olusid muuta. Kõik komponendid ei sõltu meist,” vastas Glase küsimusele, kuidas kaubaveo mahud järgmisel aastal kasvavad või vähenevad. Glase sõnul on praegune saavutatud kaubavedude miinimumtase ja tõenäoliselt alla selle enam kaubavedu ei lange.
    Eelmisel nädalal arutas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi juhitud delegatsioon Hiinas Ningbos võimalikku transpordi- ja logistikaalast koostööd ning Ningbo sadama võimalikku investeeringut Tallinna Sadama sadamatesse operaatorina. Lepiti kokku, et Ningbo sadama ekspertide grupp saabub lähiajal Tallinna, et selleks investeeringuks eeltööd teha.
    Kuigi Hiina ühe suurema sadama investeerimine Tallinna Sadama sadamatesse ei ole veel kindel, märkis Glase, et hiinlaste investeeringutest saaks kasu ka Eesti Raudtee. „Hiina kaup saaks liikuda Balti mere sadamatesse ja sealt edasi maismaad pidi Moskvasse ja mujale Venemaale,” kirjeldas Glase Eesti Raudtee võimalust saada kasu sellest kaubaveost. See tähendab aga Tallinna Sadama poolseid pingutusi, et kohanduda mahtudega, millega hiinlased arvestavad. „Tallinna Sadam peaks kaid ja platsid ette valmistama. Eesti Raudtee poolt oleksid struktuurid juba praegu valmis,” rääkis Glase, lisades, et kasu, mis Eesti Raudtee võiks saada koostööst hiinlastega, võiks tulla alles mitme aasta pärast.
    Glase sõnul on Venemaal suur kaubavajadus ja oma tarbimiseks vajalikule kaubale Venemaa üldjuhul kätt ette ei pane. Seega ei oleks suurt ohtu, et Venemaa poliitika võiks ähvardada Hiina kauba liikumist läbi Eesti Venemaale.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.