• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 18.11.07, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gaasitoru rajamine võib takerduda Soome kohtutesse

Soome keskkonnakaitseorganisatsioonid kavatsevad kohtuga nõuda, et Venemaa uuriks Nord-Streami gaasitrassi alternatiivset marsruuti Suursaarest lõuna pool.
Soome on taotlenud Venemaalt, et too uuriks ühtemoodi nii Suursaarest põhja poolt kui ka lõuna poolt mööduva gaasitrassi marsruudi keskkonnamõjusid. Senini on Venemaa neid nõudeid ignoreerinud, vahendas postimees.ee.
Soome WWF ja looduskaitseliit kaaluvad telekanali teatel nüüd tõsimeeli Venemaa kaebamist Vaasa halduskohtusse ja kui sealt õigust ei saada, siis riigikohtusse. Kohtuvaidlus pidurdaks gaasitrassi rajamist vähemalt aasta jagu, kui mitte rohkem.
Keskkonnaspetsialisti Mika Seppälä sõnul pole Soome majandusvööndi seaduse vettpidavust varem kohtutes proovile pandud, mistõttu võib kohtulahing olla juriidiliselt keeruline ja venida kaua.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seppälä sõnul annab aluse kaebuseks Venemaa soovimatus teha keskkonnamõjude uuring ka lõunapoolsele marsruudile. Ilma selle uuringuta võib gaasitrassi keskkonnamõju hinnangut lugeda ebatäpseks, mis omakorda ei pruugi võimaldada Soomel trassi ehitusluba anda.
Soomlaste peamine argument lõunapoolse trassi kasuks on see, et sinna ei ole vaja põhja tasandamiseks vedada laevatäisi kive. Kui kive merepõhja ei valata, häirib see põhjasetet vähem ning ka põhjamutta ladestunud raskemetallid ja keskkonnamürgid ei eraldu nii intensiivselt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele