• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 28.11.07, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootslaste uus raport toetab Estonia huku ametlikku versiooni

Uus Rootsi raport toetab suuresti ametlikku versiooni parvlaev Estonia uppumisest 1994. aastal, kus hukkus 852 inimest.
Muuhulgas väidab koostöös laevaehituskonsultandi SSPAga kirjutatud raport, et laeva viis põhja eest kukkunud vöörivesiir ja mitte miski muu, kirjutas Rootsi uudisteportaal The Local.
Rootsi valitsus palus 2005. aastal koostada kaks raportit Estonia huku uurimise kohta. Lisaks SSPA-le panid oma versiooni laeva hukust paberile Saksa uurijad.
SSPA teeb veel paar katset, enne kui annab 2008. aasta märtsis valitsusele lõpliku aruande. Põhilised uppumise tegurid aga on juba kindlaks tehtud, kirjutas laevandusväljaanne Nautisk Tidskrift. SSPA järeldused on Rootsi ametliku raportiga sarnased.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erinevalt valitsusaruandest mõjutas SSPA raporti kohaselt Estonia uppumist ka laeva kiirus. Lisaks arvavad konsultandid, et laev hakkas uppuma 10 minutit varem, kui valituse uurijad arvasid. „Kümme minutit ei pruugi tunduda pika ajana, kuid selles kontekstis on ta seda,“ ütles SSPA uurijate juht Claes Källström.
Uurijate meelest ei ole mingit kahtlust, et laeva uppumise põhipõhjus oli vöörivesiiri eestkukkumine. „Kõik indikaatorid näitavad, et asjad juhtusid nagu Rootsi valituse raportis kirjeldati: vöörivesiir kukkus eest ja vesi tulvas laeva. Kui vett oli juba piisavalt laevas, kaldus Estonia kreeni,“ seletas Källström.
Skeptikute spekulatsioonide kohaselt uppus laev, sest salaja veetud sõjaväevarustus plahvatas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele