Portugal alustas äsja mahukat riiklikku
meediakampaaniat riigi rahvusvahelise imago parandamiseks tunnuslause “Euroopa
läänerannik” all, selleks kulutatatakse 4,32 miljonit dollarit (47 miljonit
krooni).
Portugalile ülalt alla vaatamine, kõrvalejätmine või vääritimõistmine suuremate Euroopa maade poolt on liiga levinud, kirjutas täna New York Times. Riik üritab ses suhtes midagi ette võtta ning ajastas kampaania alguse eelmisel nädalal Lissabonis toimunud ELi liidrite kohtumisega. “Me oleme Euroopa ja isegi kogu maailma tähelepanu keskpunktis,” ütles riigi majandus- ja innovatsiooniminister Manuel Pinho tippkohtumise ajal.
Kampaania, üks riikide ja linnade poolt üha rohkem ette võetavate mainekujundamiste seas, üritab ühele vanemale Euroopa riigile lisada kõrgtehnoloogilist sära. “The West Coast Of Europe” trüki- ja välireklaamidel esinevad teiste seas jalgpallitäht Cristiano Ronaldo, jalgpallitreener Jose Mourinho ja rahvusvaheliselt tunnustatud arhitekt Miguel Cancio Martins, lisaks veel maalilised pildid Portugali Atlandi rannikust. Reklaamid rõhuvad ka keskkonnasõbralikule energiatootmisele. Minister Pinho teatel annavad taastuvad allikad nagu tuul ja päike riigis 19% energiast, millega maa on Rootsi ja Austria järel Euroopas kolmandal kohal. Tema sõnul on targem end vägeva ajaloo asemel esitleda tugeva taastuvenergia maana, sest “ajalugu on minevik.”
Rahvusvaheline äriajakirjandus on täis Portugali riigi makstud reklaame. Tavaliselt on sellised kampaaniad suunatud kindlale sihtgrupile, näiteks välisinvestorid või turistid. Gruusia (inglise keeles Georgia) käis reklaamides välja julge väite, et on äri tegemiseks parem koht kui Georgia osariik USAs. Portugali kampaaniat koordineeriva agentuuri BBDO esindaja sõnul üritatakse siinpuhul tõsta just maa üldilmet muu maailma silmis. Kampaaniajuhtide väitel üritatakse kummutada põhjaeurooplaste stamparusaamu seoses Portugaliga. “Läänerannik” rõhutab just piirnemist Atlandiga, mitte Vahemerega nagu teised Lõuna-Euroopa riigid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Möödunud aastal üritas Saksamaa jalgpalli MMi aegu reklaamida end kui “ideede maad”, keskendudes oma innovaatilistele saavutustele tehnoloogia ja kultuuri vallas.
Portugali kampaaniaks võib otsida ajendit näiteks kolmeaastase Briti tüdruku Madeleine McCann'i seni lahendamata kadumisega kaasnenud negatiivsest meedia tähelepanust. Maale tähtsate Briti turistide arvus on seejärel olnud langusmärke. Minister Pinho eitab seda, kinnitades, et tegu on väga rahuliku ja turvalise maaga.
Kampaaniajuhi kinnitusel ei saa maa kuvandit ühekordse ettevõtmisega põhjalikult muuta, küll aga tuua seda tegelikkusele lähemale.