• OMX Baltic0,78%307,41
  • OMX Riga−0,15%874,22
  • OMX Tallinn0,54%1 918,68
  • OMX Vilnius1%1 192,78
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,41%8 768,01
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,9
  • OMX Baltic0,78%307,41
  • OMX Riga−0,15%874,22
  • OMX Tallinn0,54%1 918,68
  • OMX Vilnius1%1 192,78
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 1000,41%8 768,01
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,9
  • 15.02.08, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.
Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.
Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.
Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.
Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.
Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.
Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.
Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Seotud lood

Uudised
  • 28.03.07, 13:39
Renault investeeris 135 miljonit eurot varuosade jaotuskeskusesse
Uus kompleks on osa laiemast programmist, mis hõlmab uute keskuste loomist või olemasolevate keskuste laiendamist üle maailma (Marokos, Venemaal, Rumeenias, Sloveenias, Alžeerias, Koreas jne), selleks et toime tulla Renault varuosade ja lisaseadmete tegevusvaldkonna kasvuga.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele