Investorid reageerisid täna Saku Õlletehase
majandustulemustele aktsiate müügiga. Tõsi, aktsia käive jäi suhteliselt
tagasihoidlikuks, aga päevasiseselt kukkus aktsia hind koguni 8,5 protsenti.
Aktsia elav väljamüük on ka mõistetav. Saku Õlletehas püüdis ise teha halva mängu juures head nägu ja keskenduda aastakäibe absoluutnumbrile ning neljanda kvartali käibe kasvule. Kui aga vaadata nii käibe kui ka kasumi kasvu ning seda võrreldes peakonkurendi, A. Le Coqiga, siis mulle tundub, et konkurent Tartust on seljatamas Sakut.
Saku Õlletehase käive kasvas 2007. aastal 18 protsenti 920 miljoni kroonini, A. Le Coqi käive kasvas selle emafirma Olvi kvartaliaruande kohaselt 20 protsendi võrra 1,1 miljardi kroonini. Jookide müügimaht kasvas Sakul ühe protsendi võrra 92,7 miljoni liitrini ning A. Le Coqi müügimaht kasvas 20 protsendi võrra 72 miljoni liitrini. Õllemüüjate Liidu andmetel kahanes Õlle müük Eestis Sakul kahe protsendi võrra 59 miljoni liitrini, A.Le Coq kasvatas aga müügimahtu kaheksa protsendi võrra 52 miljoni liitrini ning A.Le Coq on aastaga kasvatanud turuosa 3,5 protsendipunkti võrra 40,6 protsendini.
A.Le Coqi puhaskasum pole veel teada, aga ärikasum kasvas Olvi majandustulemuste andmetel 2007. aastal 17 protsenti ning neljandas kvartalis koguni 75 protsenti. Saku Õlletehase vastavad muutused olid 13 protsenti (aastas) ning 41.protsendiline kukkumine kvartalis.
Ühesõnaga, neil investoreil, kes soovivad kasu saada Eesti õlle ja karastusjoogi turult, tasub vist pigem osta Olvi aktsiaid, sest umbes kolmandiku käibest annab A.Le Coq ning kasumust kasumist tuleb Maarjamaalt peaaegu pool.