• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • 26.06.08, 12:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Annus ja EBS rahastavad hübriid-jalgratta projekti

Skype’i asutajana tuntud shy;Toivo shy;Annus ning perekond Haba shy;kuke Estonian Business shy;School osalevad huvitavas äriprojektis, mis toob peagi tänavatele elektrimootoriga kolmerattalise jalgratassõiduki.
Roadside Monoposto nime kandev kolmerattaline leiutis meenutab velotaksot ja seda arendavad disainer shy;Tarmo Härmaorg ning jalgrattatehnik Lauri-Tanel Välja, kirjutas Toivo Tänavsuu oma ajaveebis. Ainult et Tallinna tänavatel nähtavatest velotaksodest eristab uudset sõidukit kergem raam ning soodsam hind.
Härmaorg ütleb, et Roadside Monoposto on sisuliselt jalgratas, aga tegelikult palju parem kui tavaline jalgratas. Ta paistab liikluses paremini silma, võimaldab transportida pagasit ning sellele saab kinnitada lapseistme. Kolmerattaline ülesehitus tagab parema stabiilsuse – sõiduk ei “vingerda” kohapealt minekul nagu jalgratas. Tugevam toruraam on vastupidavam kokkupõrgetele.
Sõit Roadside Monopostoga on lisaks mugavam kui jalgrattaga sõit. Seljatoega toolil istudes jätkub jaksu kuni kuus korda rohkem kui jalgrattaga sõites.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Härmaorg ja Välja möönavad, et tööd on imemasinaga veel kõvasti. Kondiaurul liikuvale prototüübile tahavad nad tulevikus lisavarustusena külge panna elektrimootori ja akud, mis võimaldaksid sõita kuni poolteist tundi kiirusega kuni 30 km/h. Ka sellised kohustuslikud vidinad nagu suunatuled ja peeglid kruvitakse külge.
Roadside Monoposto idee sündis Härmaoru sõnul tõdemusest, et linnas on jalgrattaga liiklemine ohtlik ja eeldab “akrobaatilisi võimeid”. “Sõiduki arendamisel sai peaasjalikult silmas peetud linna lähiümbruses elavaid noori peresid. See on mõeldud vaba aja veetmiseks ja personaalseks transpordiks lühematel teekondadel,” ütleb Härmaorg.
Roadside Monoposto kaalub umbes sama palju kui jalgrattad ehk 10–20 kilogrammi ja tema standardhind on ligi 15 000 krooni, mis on kõrgem kui jalgrattal, kuid madalam kui heal motorolleril. Elektrimootori hind algab umbes 5000 kroonist.
Eestis peaks Roadside Monoposto müüki tulema juba 2009. aastal.
Annusele on Roadside Monoposto isiklik rahapaigutus, mis ei ole seotud investeerimisgrupiga Ambient Sound Investments.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele