• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.08, 20:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Plaadifirma Atlantic Records digimüük tegi CD-de müügie ära

Muusikatööstuse ühe lipulaeva Atlantic Recordsi võrgumüük jõudis 51 protsendini, ületades esmakordselt traditsioonilise konservmuusika müügi. Muusikatööstuse pirukas jääb kokkuvõttes aga jätkuvalt lahjemaks.
Tänavuseks muusika müügiks USA turul ennustab Forrester Research 10,1 miljardit dollarit, 2013.aastal aga 9,2 miljardit dollarit. Recording Industry Association of America andmeil oli sama number 1999.aastal 14,6 milljardit dollarit, kirjutas New York Times.
Atlanticu võrgumüügi annavad tooted nagu allalaadimine iTunesist ja mobiiltelefoni helinad. Warner Music Groupil, kellele leibel Atlantic kuulub, andis digimüük viimati 27 protsenti salvestatud muusika müügist USA turul.
Lootus, et digimüügi kasv kompenseerib CD-müügi kahanemise, on suuresti purunenud. Ses osas on olukord sarnane ajalehtedega, kus võrgureklaami müük kasvab, kuid reklaami kogumaht ikkagi väheneb. Seepeale otsib muusikatööstus ligipääsu tuludele valdkonnis, kus ta varem pole aktiivselt sees olnud nagu kontserdipiletite müük ja artistide tuuridega seotud kaup.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Pole selge, kui palju suudab digimajandus tasa teha langust füüsiliste helikandjate müügis,” rääkis varasem EMI juhtivtöötaja, praegune Boston Consulting Groupi vanempartner John Rose. "Tegelik küsimus on selles, kuidas plaaditööstus suudab muutudes saavutada õigusi, et teenida rammusamat protsenti väärtuse pealt, mida ta artistide väljalaske rahastamise, marketingi ja asjaajamisega loob," ütles ta.
Aastast 1999, mil ilmus välja Napster, on muusikatööstuse käekäiku tähelepanulikult jälginud teised meediavaldkonnad: TV, film ja perioodilised trükised, kelle traditsioonilised ärid on samuti löögi all. Kõigis neis valdades üritavad juhid hoida alles nii palju traditsioonilisi tulusid kui vähegi võimalik ajal, mil käib üleminek digitaalsele müügile. Seda keerukat protsessi nimetas NBC Universali juht Jeff Zucker “analoogdollarite vahetamiseks digitaalsete krosside vastu.”
Meedias on võrgus teenitaval endiselt õige väike osa. NBC teatas end ootavat 2009.aasta digikäivet 1 miljard dollarit, ettevõtte eelmise aasta käive oli üle 15 miljardi dollari. Suurima ajakirjade kirjastaja Time Inc. (väljaanded Sports Illustrated, People, Fortune) teatel oli esimese poolaasta 2,2 miljardi dollarisest käibest digipäritolu 9 protsenti. Oktoobris sai New York Times Company onlainist 12,4 protsenti käibest.
Atlantic andis teada, et digimüügi osakaalu tõusuga samal ajal on CDde müük neil kahanenud vähem kui ülejäänud muusikatööstuses. Kogu muusikamüügist annab CDde müük endiselt üle kahe kolmandiku, Forrester Researchi hinnangul ei küüni kogu valdkonda arvestades digitaalse muusika müük pooleni käibest enne 2011.aastat.
“Arvan, et oleme selle asja endale selgeks teinud," kommenteeris Atlanticu president Julie Greenwald, "varem pidid paberil ühe joonega ühendama viis punkti, et maha müüa miljon plaati. Nüüd on punkte, mis tuleb miljoni plaadi müümiseks ühendada, 20." CD-de müügi asendamiseks peab raha tulema hulgast allikatest: mobiilihelinad, satelliitraadio, iTunes`i müük, muusika võrgus tellimise teenused. Samal ajal saavad plaadifirmad kulutada vähem raha artistide turundamisele.
Interneti-eelsel ajal, rääkis Greenwald, “oli meil küllalt raha, tegemaks promo nimel kõike võimalikku." Nüüd on videote tegemise ja uute plaatide promotuuride eelarveid lõigatud. “Nüüd pead olema nagu Leonard Bernstein,” rääkis Atlanticu tegevjuht Craig Kallman, "kindlustades, et igaüks tabab õiget nooti just õigel millisekundil." Atlantic Recordsi ajaloo kõvemate nimede hulgas on Ray Charles, John Coltrane ja Led Zeppelin.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele