• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,82
  • DOW 30−0,23%45 778,88
  • Nasdaq 0,01%22 350,03
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,71
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,82
  • DOW 30−0,23%45 778,88
  • Nasdaq 0,01%22 350,03
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,71
  • 22.12.08, 18:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota kasumihoiatus tuli üllatusena

Kuigi suurimad kannatajad on majanduslanguses hetkel USA autokolmik General Motors, Ford Motor ning Chrysler, ei piirdu probleemid pelgalt USAga ning Toyota tänane kasumihoiatus näitab, et terve maailm tõmbab pidurit.
Autotootjad maksavad ränka hinda selle eest, et on ehitanud viimastel aastatel suurel hulgal tehaseid üle kogu maailma. See on tekitanud ületootmist ning ränk tarbija nõrgenemine on pannud paljud tehased nädalateks seisma. Viimaseks väite tõestuseks on Toyota seisma pannud oma uhiuue Mississippi Tupelo tehase, sest oma toodangut pole lihtsalt kuskile panna.
Autotootjad üritavad meeleheitlikult lahti saada kahjumlikest üksustest. Ford müüb Volvot, General Motors Saabi, Cerberus müüb Chryslerit. USA valitsus ootab USA autotootjatelt olulist mudeliuuendust, või tööstus ei saa päästvaid laenudollareid. Toyota tootmisliin on oluliselt paindlikum kui USA ametivendadel ning seda üllatuslikum on võimalik Toyota esimene kahjum üle viimase 71 aasta. Enam pole General Motors vs. Toyota, vaid me räägime tervest tööstuse allakäigust, kus kellelgi pole turvaline olla.
Autotööstuse hiilguse taastumine võtab veel kaua aega ning nõuab vigade minimaliseerimist ja põhjalikke ümberkorraldusi. Toyota tänane kasumihoiatus näitab, et isegi parimatest-parimad saavad pihta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele