• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 12.12.08, 21:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksamaa autotööstus pole immuunne

Ameerika kolm autogiganti ei ole ainukesed, kes virelevad probleemide käes. Saksamaa autotööstus on samuti kriisis.
Saksamaa automüük on "kiirlaskunud" madalaimale tasemele alates 1990. aastast. Autotootjad peatavad tootmist ja sulgevad kulude kokkuhoidmiseks tehaseid. BMW ning Daimleri aktsiad on sukeldunud 25% ning töötajatele antakse "pikendatud puhkusi". Isegi Volkswagen, kel on tugev müügiliin, peatab jõuludel viieks päevaks tootmise, et kulusid säästa. Olukord pole küll nii hull kui USAs Detroitis, kuid väljavaated pole ka Saksamaal kuigi head, kirjutab Portfolio.com.
"Eksport ning tootmine kukub dramaatiliselt," prognoosib Saksamaa autotööstuse assotsiatsiooni president Mathias Wissmann. "Globaalsel sõiduautode turul on olukord dramaatiline."
Erinevalt Washingtonist, on siiani Berliin keeldunud autotööstusesse sekkumast. Siiski on Saksamaa valitsus turgutanud Saksamaa 3,2 triljoni dollari (37,5 triljonit krooni) suurust majandust 5 miljardi dollariga (85 miljardit krooni). See on tilk meres võrreldes Washingtoni 700 miljardi dollari suuruse abipaketiga. Saksamaa finantsminister Peer Steinbrück ei arva, et autotööstus veel üle kaljuserva kuristikku sööstaks. "See, et kõik teevad ühtmoodi ning üritavad autotööstust päästa, ei tähenda, et see veel automaatselt õige oleks," kommenteerib Steinbrück. See on VW, Daimleri, BMW jaoks olnud vähelohutav, kes ei ole huvitatud sellest, et nende konkurendid põhja läheksid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BMW tegevjuht Norbert Reithofer ütles Bloombergile, et ei tohi alahinnata seda, mis juhtub siis, kui suured kalad põhja lastakse. "Tarnijavõrgustikul oleks tõsised tagajärjed ning see puudutaks tervet tööstust," kommenteeris Reithofer. Saksamaa autotootjad, kes toodavad Põhja-Ameerikas, saavad varuosi samadelt tarnijatelt mis Detroitki. USA autotööstuse langemisel oleksid seetõttu rasked tagajärjed ka Saksamaa autotööstusele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele