• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 23.12.09, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitse murelaps on meelelahutuslikud mobiiliteenused

Tarbijate probleemidefookus oli novembris jätkuvalt suunatud meelelahutuslikele mobiiilteenustele, teatas tarbijakaitseamet.
Seda võib järeldada nii järelepärimiste, telefonikõnede kui laekunud kaebuste põhjal. Kaubanduse vallas domineerisid ka eelmisel kuul tehnikatooted - arvutid, telefonid, kodumasinad jne. Konkreetsete ettevõtete osas on tarbijakaebuste teravik olnud suunatud Doorland OÜ-le (uste vahendus ja paigaldus).
Tarbijakaitseametile esitati novembris 154 avaldust (oktoobris 195), millest 78 hõlmas kaubandust ning 73 erinevaid teenuseid. Ametile laekunud 521 järelepäringut (oktoobris 497) jagunesid novembris järgmiselt – 143 kaubanduse, 244 teenuste ning ülejäänud muu (sh toidukaubad, reklaam, müügiedendus, hinnateave) kohta. Suurenenud on järelepäringute arv teenuste osas – oktoobris küsiti nende kohta 196 korral, novembris 244.
Kaebuseid esitati enam ehitusteenuste ning kaugmüügi kohta, järelepäringuid tehti iseäranis palju internetikaubanduse ning mobiilsete meelelahutusteenuste kohta. Kaubanduse vallas esitati kõige rohkem avaldusi ning järelepäringuid tehnikakaupadega seoses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tarbijakaitseamet koostas novembris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 421 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 5 ettekirjutust ning 105 väärteootsust kogusummas 74 860 krooni.
Tarbijakaitseameti poole on pöördunud pea paarkümmend tarbijat, kel probleeme uksefirmaga Doorland OÜ. Nimetatud ettevõte ei ole lepingukohaselt täitnud meie poole pöördunud tarbijate tellimusi ega ka tagastanud ettemakstud raha.
Tarbijakaitseamet on üritanud korduvalt leida kauplejaga mõistlikku kompromissi kõikide kaebuste lahendamiseks. Tarbijad on pöördunud Tarbijakaitseameti poole käesoleval sügisel juba 24 korral, millest lõviosa on langenud novembrisse. Tänaseks on neist kaebustest positiivselt lahenenud 10, kuid kaebustele tuleb lisa ka praegu. Seni on klientide tarnetähtaegu korduvalt edasi lükatud.   Tarbijakaitseameti andmetel ei ole Doorland OÜ uute tellimuste vastuvõtmist seni peatanud.  Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul kasutab amet kõiki võimalusi tarbijate probleemide tulemuslikuks lahendamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele