Jaanuaris on kaebuste ja järelepäringute arv tarbijakaitse teatel tõusnud, teemad on valdavalt saamad – ehitusteenused, internetikaubandus ja tehnikatooted.
Tarbijakaitseameti info ja nõustamistelefonile helistati jaanuaris 1223 korral võrreldes detsembri 1106 juhuga. Jaanuari kõnedest 569 puudutas tööstuskaupu, 481 teenuseid, 22 toidukaupu ja 13 reklaami. Infotelefonilt küsiti enim ehitusteenuste kohta, järsult on suurenenud ka erinevate finantsteenustega seotud probleemide arv. Kaubanduse vallas nõustati telefonitsi tarbijaid kõige enam seoses tehnikatoodetega.
Jaanuari lõpus ja veebruari alguses võttis tarbijakaitseamet kasutusele uue infotelefoni lühinumbri 1330, mille kulu helistajale ei erine tavanumbri omast. Samuti suurendati infotelefoni kättesaadavust, mille tulemusena on kõnejärjekorrad vähenenud.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul võtab amet tänase seisuga vastu 110-160 kõnet päevas, mis on enam kui kaks korda rohkem kui seni keskmiselt. "Nõustamine telefoni teel on oluliselt operatiivsem võrreldes klassikalise tarbijavastuvõtuga nii ajakulu kui ka füüsilise jalavaeva seisukohast," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tarbijakaitseamet koostas jaanuaris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 378 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti kuus ettekirjutust ning 34 väärteootsust kogusummas 46 080 krooni.