TTÜ Tallinna Kolledži korraldatud uuringus hindas sadat Eesti ettevõtet või kaubamärki ligi 1400 inimest. Vaata, kuidas hindasid kliendid sinu ettevõtet.
Üliõpilaste abiga korraldatud uuring selgitas välja kliendisõbralikumad firmad. Uuringus esitatakse inimestele vaid üks küsimus: kas sa soovitaksid seda firmat oma sõpradele ja tuttavatele/kolleegile? Küsimusele vastati hindea skaalal 0-10.
Soovitusindeksi skoori kaudu mõõdame, kui paljud kliendid tulevad ka homme teile ja sooritavad ostu, selgitas TTÜ Tallinna Kolledži turundusõppejõud ja uuringu juht Raul Vatsar. Ta lisas, et uuringu välja töötanud Fred Reichheldi teooria kohaselt on pilootuuringus saadud tulemus nullist kuni +10% hea.
TTÜ Tallinna Kolledži uuringus parima tulemuse saavutanud Rahva Raamat teenis lausa +12,77%, Apollo +11,84%, Selver +11,72% ning Statoil +10,07%. Nendel ettevõtetel on Vatsari sõnul oma positsioon klientide suhtes päris hästi paigas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
USA parimatel ja tuntumatel ettevõtetel, nagu maailma suurim internetikaubamaja Amazon ja internetioksjonifirma eBay, on sarnase uuringu tulemusena skoor üle 70%.
Net Promoter Score ehk NPS on eesti keeles soovitusindeks või soovitajate netoskoor.
Soovitusindeksi arvutamise valem: soovitusindeks = soovitajate protsent - mittesoovitajate protsent.