• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,01%6 449,1
  • DOW 30−0,08%44 909,56
  • Nasdaq 0,01%21 624,25
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,94
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,01%6 449,1
  • DOW 30−0,08%44 909,56
  • Nasdaq 0,01%21 624,25
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,94
  • 02.03.10, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Janne Lihavainen: jaekaubanduses on olukord paranenud

Prisma juht Janne Lihavainen ütles Äripäevale, et võrreldes eelmise aasta lõpuga on jaekaubanduse olukord tõesti paranenud.
„Kui kõrvutame tulemusi eelneva aasta müügiga, oleme oma müügiindeksitega eelmise aasta kevade tasemel,“ täpsustas ta.
„Mõneti üllatust tekitab statistikaameti väide, nagu poleks müük kahanenud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes. Kui vaadata AC Nielseni jaanuarikuist uuringut, on kõik nimetatud kategooriad, välja arvatud tubakatooted, eelmise aastaga võrreldes endiselt languses,“ analüüsis Lihavainen.
„Kui aga rääkida Prisma Peremarketist, siis eelmise aasta jaanuariga võrreldes me üldisest müügikasvust veel rääkida ei saa, kuigi müük on läinud sügisega võrreldes paremaks,“ ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lihavainen märkis, et oma osa mängib siin tõik, et Prisma kaupluste arv jäi mullu eelnevaga samale tasemele. „Tasub välja tuua, et eelmisest aastat 12% paremini on müünud spordikaubad. Oleme rahul ka teiste tarbekaupade müükidega. Oma osa on siin Rocca al Mare Prisma suurel müügikasvul ning Mustamäe Prisma ümberehituse heal käivitumisel,“ tõi Lihavainen välja põhjusi.
Samuti rõhutas ta, et käibelangus on Prisma kauplustes suurem kui tükimüügiline langus. "Oleme viimase aastaga oma hinnataset märgatavalt alandanud, et täita klientidele antud lubadust soodsaima ostukorvi osas,“ sõnas Prisma juht.
„Taas on hakanud kostma positiivseid noote. Juhul kui tarbijate kindlustunne kasvab, hakkab kasvama ka tarbimine, mis omakorda hakkab suurendama tööhõivet,“ vastas Lihavainen küsimusele, milliseid muudatusi on ta kaubanduses viimastel kuudel täheldanud.
Autor: Kaisa Gabral, Anne Oja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele