• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,52%42 883,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,52%42 883,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • 02.03.10, 07:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüügis 13 kuu väikseim langus

Jaemüügi vähenemine jaanuaris aastataguse ajaga võrreldes kümnendiku võrra tähendab 13 kuu väikseimat kukkumist.
Eelmise aasta detsembris alanud jaemüügi languse aeglustumine jätkus ka tänavu jaanuaris, teatab statistikaamet.
Jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4 miljardit krooni. Kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta jaanuariga võrreldes enamikul tegevusaladel, välja arvatud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes ning apteegikaupade ja kosmeetikavahendite kauplustes. Nende kaupluste müügi kasvule avaldas mõju 2009. aasta madal võrdlusbaas.
Kaupade jaemüügi langust mõjutasid jaanuaris enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2009. aasta jaanuariga võrreldes 15%. Tööstuskaupade kauplustes on langus viimaste kuudega võrreldes oluliselt aeglustunud. Märkimisväärselt on paranenud müük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse arvuteid ja nende lisaseadmeid, fotokaupu, raamatuid, sporditarbeid, mänge ja mänguasju. Neis kauplustes vähenes jaemüük aastases võrdluses viiendiku, samas kui detsembris oli vastav langus veel 35%. Mõnevõrra aeglustus ka langus spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2009. aasta detsembris alanud jaemüügi aeglustumine toidukaupade kauplustes jätkus ka tänavu jaanuaris. Jaemüük vähenes neis eelmise aasta jaanuariga võrreldes 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 19%. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Samas sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes jaemüük eelmise kuuga võrreldes 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 4,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Eelmise aasta jaanuariga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 7%, eelmise kuuga võrreldes 16%.
Toidukaupade ja arstimite müügilangus on peatumas 
muutus võrreldes jaanuariga 2009 (%)
Toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüük spetsialiseeritud kauplustes 24
Farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüük 6Jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted -7Kasutatud kaupade jaemüük kauplustes, muu jaemüük väljaspool kauplusi -7Tegevusalad kokku -10Jaekaubandus, v.a mootorsõidukid ja mootorrattad -10Mootorsõidukite ja mootorrataste hulgi- ja jaemüük ning remont -13Mootorsõidukite, nende osade ja lisaseadmete müük -13Tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüük -15Mootorikütuse jaemüük spetsialiseeritud kauplustes -17Jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes -19Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük -19Jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes -20Mootorsõidukite hooldus ja remont -23Jaemüük posti või interneti teel -23

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele