Täna Berliinis algaval Euroopa ühel suuremal turismimessil osalevad ühisstendiga ka Eesti turismiettevõtted, kes reklaamivad end metsastendiga.
"Eesmärgiks oli luua keskkond, mis kannaks endas ideed – Eesti on väike, kuid siin leidub palju huvitavat ja erilist," sõnas EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. Kontseptsiooni autor on Iir Hermeliin ning reklaamibüroo Tank, teostajaks Ekspodisaini AS.
Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatud Eesti stendil on lisaks EASile väljas Estonian Air, Estravel, MTÜ Lääne-Eesti Turism, SA Tartumaa Turism ning Reval Hotelligrupi AS. Samuti on messil rahvusvahelise konverentsikeskuse Culture Lounge'is esindatud Tallinn kui 2011. aasta Euroopa kultuuripealinn.
Eesti ühisväljapaneku suurus on 100 m² ja Saksa publikule näidatakse esimest korda stendi, mis on eri messidel palju tunnustust saanud. See valmis mulluseks suurimaks Põhjamaade rahvusvaheliseks turismimessiks MATKA Helsingis, kus korraldajate žürii hindas selle parimaks. Sama lahendus valiti parimaks ka 2010. aasta algul turismimessil Oslos. Stendil on metsakeskkond, mis kutsub oma sõbraliku salapäraga inimesi Eestiga lähemalt tutvuma. Lisaks pakuvad põnevust piiluaugud, läbi mille on võimalik kaeda Eesti elu erinevaid aspekte.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tarmo Mutso sõnul mõjutab Saksamaa turg Eesti turismitulu Soome ja Venemaa kõrval kõige enam. "Saksa turistid on aastaid olnud meie majutusettevõtetes soomlaste järel teisel kohal. Mullu toimus aga nende hulgas koos teiste Lääne-Euroopa turistidega tugev langus ning seda olulisem on tutvustada Eestit järjepidevalt ja mitmest küljest," ütles ta.
Mullu suvel korraldas EASi turismiarenduskeskus Berliinis ja Hamburgis kampaania, mis tutvustas sakslastele Eestit looduspuhkuse sihtkohana, ning novembris Münchenis ja Berliinis esitlusürituse Saksa turismiprofessionaalidele.
2009. aasta valmis EASi turismiarenduskeskuse tellimusel raport küsitlusest, mille järgi oli Eestis käinud 5% sakslastest, suurem osa neist oli külastanud ka teisi Balti riike. Balti riikides käinuid on ülejäänud regioonidega võrreldes oluliselt rohkem põhjapoolsete liidumaade ja Berliini elanike seas. Lähemal kolmel aastal Balti riikidesse puhkusereisile tulekut pidas tõenäoliseks 11% vastanutest.
Berliini turismimessi näol on tegu nii pinnalt kui ka külastajate arvult Euroopa ühe suurema iga-aastase turismimessiga, kus traditsiooniliselt on olnud esindatud ka Eesti. Eelmisel aastal loendati messi 160 000 m² suurusel pinnal 180 000 külastajat, kes tutvusid kokku 180 riigist pärit 10 000 eksponendi väljapanekuga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!