Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamikaebustel on harva tõsi taga
Reklaamivallas esitatakse kaebusi sageli, kuid need päädivad harva otsustega, sõnas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik.
Turetski-Toomik ütles, et ametile pole LHV kohta ühtegi kaebust esitatud.
Kaebuste esitamistest reklaamivallas rääkis Turetski-Toomik, et 2009. aasta lõpus pöördus Eesti Post tarbijakaitse poole kaebusega OÜ Smartpost suhtes, väites, et konkurendi telereklaamid kahjustavad firma mainet ja õhutavad vägivallale. "Vastuolu selle juhtumi puhul siiski ei leitud," lisas ta.
"Näiteks mullu kaebas Tele2 EMT peale. Mobiilsideturg on selline, kus konkurendid hästi palju üksteise peale kaebavad. On hästi tüüpiline, et kui tuleb uus reklaam, mis räägib parimast levialast või odavamast kõneajast, siis keegi tunneb ennast alati puudutatuna," märkis ta.
"Kuid viimase kahe aasta jooksul pole siiski ühegi mobiilsideoperaatori kaebus päädinud otsusega. Otsused ja ettekirjutused on sellisel juhul, kui on tuvastatud rikkumine. Nimetatud juhtumite puhul on lihtsalt juhitud ettevõtjate tähelepanu, et nad edaspidi kampaaniates konkurente ei halvustaks," sõnas Turetski-Toomik.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.