9. september 2010 kell 4:31

LHV viskas konksu, suured neelasid alla

Tänase kaaneloo põhjal tuleb Äripäeval tunnistada, et LHV on saanud maha väga osava reklaamiga - väike, s.o LHV, võrrelduna SEB, Swedbanki ja teistega seda ju on, paneb suured ennast suureks rääkima. Skandaali üleskerimine suurte pensionifondide poolt toob LHV tähelepanu keskmesse. Ja reklaami eesmärk on saavutatud.

See, kui riik katkestas maksed pensioni teise sambasse, loiutas ka pensionifondide omavahelise konkurentsi. Meie tänasest kaaneloost on näha, et pensionifondid marsivad taas raha pärast lahingusse.

Viis suurt pensionifondi valitsejat on üles kaevanud sõjakirve LHV vastu ja esitanud pangale protesti nende kodulehel olevate ning turundusjuhi Andres Kase sõnul juba aastavanuste reklaamklippide pärast - valitsejate meelest halvustavad ja alavääristavad need teisi pensionifonde.

Huumoril ja halvustamisel on vahel raske vahet teha, nagu ütleb reklaaminõukoja esimees Olav Osolin (kommenteerimata seejuures kõnealust juhtumit), nii on ka toimetuse meelest LHV videoklippide puhul raske väita, et see või teine klipp halvustab konkreetset pensionifondi või fondivalitsejat. Kasutatud on konkurentide esindajate poolt avalikkuses öeldut ning neid ütlemisi serveeritakse üsnagi humoorikalt.

LHV konkurendid on pensioniteema suhtes aga kindlasti tundlikumad kui Äripäev ja sestap on ka nende võime näha selles reklaamikampaanias mõnusat nalja üsnagi piiratud. Ja ehk ei ole protesti esitanud isegi raudkindlad selles, et kõnealune pensionireklaamikampaania kedagi halvustaks - vastasel korral oleksid nad ju avalduse mujale saatnud - tarbijakaitseametile või reklaami nõukojale. Ja kohe, kui reklaam LHV kodulehele ilmus. Ent seda pole tehtud.

LHV-le saadetud kiri sisaldas Kase sõnul ka etteheidet, et reklaamklipid vähendavad kogu pensionisüsteemi usaldusväärsust. See on meie meelest liialdus. Võimalik, et suurte pensionifondide valitsejaid kimbutab hoopis kadeduseuss ja nende meeled teeb mõruks pigem väikese konkurendi lihtne ja arusaadav reklaam, selline, mille peale oleksid nad isegi tahtnud tulla.

Vaevalt LHV reklaam pensionisüsteemi pahupidi keerab ja keegi üksi reklaami pärast mingi pensionifondi valib - ikka uuritakse, kuidas fondidel seni läinud, mida lubati ja mida tegelikult pakuti ning millist tootlust võib oodata.

Aga ega reklaamiskandaali taga muud polegi, kui et pensionifondid on läinud lahingusse inimeste raha pärast - läheneb pensionifondide vahetamise periood ning iga fond tahab vähemalt säilitada senised kliendid ja paremal juhul neid juurdegi võita. Sest järgmisel aastal on loota ka suuremat rahavoolu fondidesse - riik lubas taastada oma maksed teise samba fondidesse.

Autor: 1185-aripaev

Hetkel kuum