Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu kasvas mullu neljandas kvartalis 5,2 protsenti, 109,8 miljoni euro ehk 1,7 miljardi kroonini.
Ettevõtte mullu auditeerimata müügitulu oli 402,8 miljonit eurot (6,3 miljardit krooni). Aasta varem ulatus müügitulu 408,3 miljoni euroni (6,4 miljardit krooni). Müügitulu kahanes aastaga 1,3%.
Aasta müügitulemustele avaldasid positiivset mõju suurenenud klientide arv, edukad turundustegevused ja müügikampaaniad, teatas Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. "Kasvanud on keskmine ostukorvi suurus. Seda on toetanud tarbijate kindlustunde tõus, aga ka Eestis aset leidnud toidukaupade üldine hinnatõus," märkis ta börsiteate vahendusel.
Müügitulu kujunemisele on negatiivset mõju avaldanud mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemine, aruandeaasta ja baasaasta erinevad käibemaksumäärad ning Tallinnas alates juunist kehtima hakanud müügimaks, seisab Kaubamaja teates.
Juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks kahandas aasta kokkuvõttes ettevõtte müügitulu 1,2 miljoni euro (18,4 miljoni krooni) võrra.
Kaubamaja supermarketite ärisegmendi eelmise aasta konsolideeritud müügitulu oli 300,2 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni), kahanedes aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,4%.
Neljanda kvartali müügitulu oli 79,2 miljonit eurot (1,2 miljardit krooni), kasvades võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 2,7%.
Kuu keskmine konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli mullu 364 eurot (5700 krooni) kuus, kasvades 2009. aastaga võrreldes 6,4% võrra. IV kvartalis oli müügitulu müügipinna ruutmeetrile 383 eurot (6000 krooni) kuus, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13,7%.
Eestis asuvates Selverites sooritati eelmisel aastal 33,3 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,8% võrra.
Läti kaupluste sulgemisest tulenevalt Selveril neljandas kvartalis Lätis müügitulu ei olnud. Mullune müügitulu Lätis oli 10 000 eurot (1,56 miljonit krooni) võrrelduna 9,7 miljoni euroga (152,2 miljoni krooniga) eelmise aasta samal perioodil.
Käesoleva aastal avati Eestis üks uus Selver. Aasta lõpu seisuga kuulub Selveri ketti 35 kauplust ja keskusköök.
Kaubamajade ärisegmendi eelmise aasta müügitulu oli 73,7 miljonit eurot (1,15 miljardit krooni), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,6%. Sellest neljandas kvartalis oli müügitulu 22,4 miljonit eurot (350,9 miljonit krooni), mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,1% kõrgem.
Neljanda kvartali müügitulu mõjutasid aasta varasemaga võrreldes paremad jõulumüügid, millega tehti algust juba novembris. Kaubamajade ärisegmendi mulluste müügitulemuste võrdlusbaasi mõjutasid tunduvalt jõulisemad allahindluskampaaniad 2009. aastal.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriv OÜ TKM Beauty Eesti avas oma neljanda I.L.U. kaupluse eelmise aasta septembris Kristiine Keskuses. Keti 2010. aasta müügitulu oli kokku 2,2 miljonit eurot (34,1 miljonit krooni), sellest IV kvartali müügitulu 0,8 miljonit eurot (12,6 miljonit krooni). 2009. aasta võrreldavatel perioodidel oli müügitulu vastavalt 0,8 miljonit eurot (12,0 miljonit krooni) ja 0,5 miljonit eurot (7,6 miljonit krooni).
2009. aastal opereeris ettevõte esimesed kümme kuud ühe kauplusega, novembris lisandusid kaks uut kauplust, vastavalt Tartus Lõunakeskuses ja Tallinnas Rocca Al Mare keskuses.
Kinnisvarade ärisegmendi mullune kontserniväline müügitulu oli 2,5 miljonit eurot (38,8 miljonit krooni) ning IV kvartalis 0,6 miljonit eurot (9,6 miljonit krooni). Aasta kokkuvõttes kahanes müügitulu üheksa protsenti, IV kvartalis oli langus 7,4%. Eelmise aasta samade perioodidega võrreldes tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis ning rendihindade mõningase alandamisega Eestis.
Autosegmendi 2010. aasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 13 miljonit eurot (202,7 miljonit krooni), jäädes eelmise aasta samale perioodile alla 2,5%. IV kvartali müügitulu oli 3,5 miljonit eurot (54,9 miljonit krooni), mis on 88,5% suurem aasta tagusest perioodist.
Balti riikide autoturg kasvas IV kvartalis 67%. KIA sõidukeid registreeriti Baltikumis aasta viimases kvartalis 216, aasta tagasi 77. Aasta kokkuvõttes registreeriti 722 KIA sõidukit ehk võrreldes 2009. aastaga 15,4% vähem.
Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud müügitulu eelmisel aastal oli 13,5 miljonit eurot (211,0 miljonit krooni). Müügitulu kasvas võrreldes 2009. aastaga 17,4%. 2010. aasta IV kvartali müügitulu oli 4,1 miljonit eurot (64,0 miljonit krooni), kasvades võrreldes 2009. aasta sama perioodiga 46,9%.
Mulluse käibe kasvu suurimaks mootoriks on olnud SHU keti tulek Eesti jalatsiturule, millel on tänaseks üle Eesti 12 kauplust. Koos ABC Kinga ja Neroga võimaldab see Kaubamaja teatel pakkuda kontsernil Eestis suurimat jalatsite ja aksessuaarivalikut.
Olulisemat osa IV kvartali käibe kasvus etendas kingaäris edukas talvekaupade müük. Tähtsat rolli käibe kasvus on mänginud ka mullu sügisel avatud SHU ja ABC Kinga kauplused Tartu Kaubamaja keskuses ja Kristiine keskuse laienduses. IV kvartali lõpus suleti Suurtüki kauplused Pärnus DeLange keskuses ja Jõhvis Jewe keskuses.
Detsembri lõpu seisuga opereerib Suurtüki NK OÜ Eestis 14 kauplust, ABC King AS Eestis 11 kauplust ja ABC King SIA Lätis kolme kauplust.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Viimased uudised
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele