• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksualandustest ei piisa

    Sarnased soovitused on tehtud alati teatud üldistuste baasilt, kuid ei pruugi olla sellisena üks ühele rakendatavad. Iga soovituse puhul peab alati otsustama siiski ka liikmesriik ise, milliseid soovitusi ja kuidas rakendada ning millised on just neile kõige sobivamad.
    Eesti on valinud maksupoliitikas ühetaolise maksustamise, mis oma struktuurilt on oluliselt lihtsam, läbipaistvam ja kergemini ning odavamini administreeritav kui enamik teisi lahendusi Euroopas.
    Teema on aktuaalne. Maksukoormuse alandamine, eriti tööjõumaksude osas tervikuna, on kindlasti teema, mis on pikemat aega olnud aruteluks ja selles plaanis on üldine suund ka soovitustes õige. Küll aga tuleks rääkida ikkagi tööjõumaksudest tervikuna, sest pikemaajaliselt ei oleks kindlasti madalapalgaliste töötajate makskoormuse vähendamine jätkusuutlik ega aitaks Eesti majandust edasi.
    Maksukoormuse alandamise ettepanekud peavad ilmselgelt olema alati ka läbimõeldud ning tuginema põhjalikule analüüsile.
    Ka komisjon on oma soovitustes öelnud, et võimalike muudatuste mõju eelarvele peaks olema neutraalne. Selles võtmes tuleks pigem kaaluda siiski neid muudatusi, mis oma laiemalt mõjult aitavad kaasa nii majanduskasvule tervikuna kui ka aitavad suurendada kõrgema lisandväärtusega toodete ja teenuste pakkumist.
    Alustada tuleb haridusest. Kui vaadata Komisjoni soovitusi teistele riikidele, siis paljudel juhtudel on pööratud tähelepanu nii noorte kui ka pikaajaliste töötute probleemile, tööturupoliitikate parendamisele ning hariduspoliitikale.
    Pigem tuleks ka madalapalgaliste töötuse vähendamiseks just nendest teemadest alustada, mitte aga ilmtingimata maksupoliitikast. Tuleks pigem toetada neid algatusi, mis aitavad rohkem tootlikkust tõsta ning teenida, mitte aga neid, mis motivatsioonile üldjuhul pärssivalt mõjuvad ega pane otsima võimalusi rohkem teenida.
    Soovitustes oli toodud välja ka vajadus viia haridustulemused paremini kooskõlla tööturu vajadustega, mis on kindlasti üks olulisemaid soovitusi lisaks eelarvestabiilsusele ja energiatõhususe küsimustele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.