Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas säästa transpordil Hiinast?

    1. Kui valida tarnijat Hiinast, siis millistest piirkondadest/linnadest on transport Eestisse odavaim?
    2. Millistest kogustest alates on mõtet kaupa tarnida laevatranspordiga ja milliste kogusteni tasub kasutada lennutransporti?
    3. Miks suudavad kullerfirmad pakkuda soodsamat lennutranspordi hinda kui tavaekspedeerijad ja kas sõltub tavaekspedeerija ja kullerfirma hinnaerinevus ka kogustest?
    1. See sõltub erinevatest detailidest (näiteks tarnetingimusest). Kuid kindlasti tasub piirkonna valikul silmas pidada gateway'de lähedust.
    2. Transpordiliigi valik sõltub üldjuhul ajalisest vajadusest. Kui aeg ei ole oluline ning lähtutakse vaid kuludest, siis on oluline võtta arvesse tarnetingimusi ja lähtekohta arvestamaks välja n-ö "murdepunkt", millest alates muutub meretransport soodsamaks.
    3. Lennutranspordi hind sõltub erinevatest detailidest ning leian, et ei ole korrektne üldistada, et üks on teisest reeglina odavam.
    1. Hiina puhul on rannikuäärsetest piirkondadest üldjuhul soodsam teenus kui sisemaa linnadest. Seda eriti merevedude puhul, kuna jääb ära sisemaine terminalidevaheline transport. Osakonteinervedudel sõltub hind transpordifirma pakutavate otsesadamate arvust. DHL pakub näiteks otsesadamatena LCL teenust enamusest rannikuäärsetest suurematest sadamatest. Seetõttu jäävad ära erinevad sadamatevahelised kaupade konsolideerimisega seotud kulud ning väheneb transiidiaeg.
    Lennuveo puhul sõltub palju sellest, kui kaugel asub tarnija suurematest lennukeskustest (Shanghai, Hongkong ja Peking). Enamus kaupu konsolideeritakse niikuinii sealsetes lennujaamades, mis jällegi suurendab oluliselt lennuhinda kohaliku transpordi võrra.
    2. Peamine kriteerium mere- ja lennuveo vahel valimiseks peaks siiski olema nõutav transiidiaeg. Oma osa mängib ka tarnetingimus, sest kohalike kulude puhul on mereveo miinimumsummad üsnagi suured. Väga raske on välja tuua konkreetset koguse piirmäära. Lisaks võib see sõltuda ka saatja asukohast ja kaugusest lähima sadama või lennujaamani ning muudest kauba tingimustest.
    3. Kindlasti on kullerfirmadel võimalus pakkuda soodsamat hinda väiksematele saadetistele. Samuti on kullerfirmadel erinevaid teenuseid, mis võimaldavad pakkuda ökonoomsemat transpordivõimalust ka suurtele kogustele.
    1. Meie kogemusele tuginedes võin väita, et enamus tarneid Hiinast toimub FOB tingimusel (tarnija toob kauba sadamasse). Kui suudetakse tarnijaga vastav tarneklausel kokku leppida, ei ole vahet, mis piirkonnast Hiinas saadetis teele pannakse. Mereveo hind kõikidest põhisadamatest Eestisse on enam-vähem sama. Siia võiks ka lisada et ka LCL (less container load, konteineri osakoorem) võidab meie kogemusel Eestis üha suuremat populaarsust.
    2. Kühne+Nagel kogemusele tuginedes võib väita, et oluline on pigem kauba iseloom, mitte kogus - näiteks elektroonika vs mööbel. Logistikakulude optimeerimiseks soovitakse kallist kaupa kiiremini transportida.
    3. Kullerfirmad kasutavad põhiliselt oma lennukiparki kindlate väljumistega. Seega saavad nad turuolukorrale vastavalt hindu reguleerida. Tavaekspedeerijad kasutavad põhiliselt kommertslennuliine, kus hinnapoliitika palju jäigem. Kogemus näitab, et väiksemaid (alla 500 kg) mitteregulaarseid saadetisi transpordivad kullerfirmad, suuremaid saadetisi ekspedeerijad.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.