• OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,03%5 555,58
  • DOW 30−0,09%40 822,98
  • Nasdaq 0,17%17 425,41
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 2253,41%36 833,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,65
  • OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,03%5 555,58
  • DOW 30−0,09%40 822,98
  • Nasdaq 0,17%17 425,41
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 2253,41%36 833,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,65
  • 07.03.12, 10:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic loodab kahe aasta pärast kasumit

Läti rahvuslik lennufirma airBaltic muutub kasumlikuks ainult 2014. aastal, selgub eile õhtul avaldatud äriplaanist. Et vabaneda valdavast riiklikust mõjust, loodetakse juba lähiajal leida strateegiline investor.
Auditeerimata andmete põhjal oli airBalticu kahjum läinud aastal 77 miljonit latti, mis on üle kahe korra rohkem kui aastal 2010, kirjutab Biznes&Baltija. Vastavalt äriplaanile on kahjum sel aastal 38 miljonit ja tuleval aastal 16 miljonit latti. 2014 loodetakse jõuda 10 miljoni latiga kasumisse.
Lennufirma rentaabluse saavutamise huvides aastaks 2016 toimub kulude kärpimine mahus 330 miljonit latti, sel aastal saab see summa olema 64 miljonit latti. Üks võtmemeetmetest on personali vähendamine 15% võrra. Üldse hõlmab äriplaan 27 meedet, muuhulgas hinnapoliitika efektiivsuse ja sihtkohtade võrgustiku täiustamine, aga ka lennupargi  uuendamine, mis muuhulgas hõlmab kõigi praeguse 15 reaktiivlennuki väljavahetamist.
Reisijate hulka, mis 2011. aastal oli 3,35 miljonit, plaanitakse järkjärgult tõsta 4 miljonini. „Tänase seisuga on kõige olulisem stabiliseerida ettevõtte töö, tõestada et välja töötatud äriplaan toimib. Kolme kuni kuue kuu pärast, kui on näha positiivne trend, tuleb tõsiselt rääkida investoritega. Võttes arvesse eelmiste aastate kahjumeid, ei tunne me end veel piisavalt kindlalt,“ ütles airBalticu nõukogu esimees Andris Liepinš. Tema sõnul on eesmärgiks otsida nii koostööpartnereid kui ka strateegilisi investoreid. Koostööpartneritena on kaalumisel Qatar Airways, Etihad Airways, Emirates, Air Arabia, kellest seni ei lenda ükski veel Riiga.
Riia valitsus, mille 99,8 % omanduses airBaltic praegu on, on huvitatud vähemusaktsiapaketi müügist strateegilisele, mitte aga finantsinvestorile. EL seaduste kohaselt võib mitte-EL päritolu lennufirmale müüa mitte rohkem kui 49% osalusest.
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

Uudised
  • 12.03.12, 10:33
airBalticut pakutakse araablastele investeerimisobjektiks
Läti rahvuslikku lennufirmat airBalticut esitletakse Araabia Ühendemiraatide lennufirmale Etihad Airways ja Qatari lennufirmale Qatar Airways kui investeerimisobjekti, ütles peaminister Valdis Dombrovskis eile Läti televisiooni uudisteprogrammile.
Uudised
  • 06.03.12, 13:44
Bookinghouse taastas airBalticu piletite müügi
Portaal Bookinghouse.ee taaskäivitas lennukompanii airBaltic piletite müügi, tuues põhjenduseks Läti lennufirma olukorra paranemise.
Uudised
  • 27.01.12, 16:08
Kohus arestis 47,2% airBalticu aktsiatest
Riia ringkonnakohus arestis 224 453 Läti riigile kuuluvat ehk 47,2% airBalticu aktsiatest, kirjutas ajaleht Dienas Bizness.
Uudised
  • 06.03.12, 10:50
airBaltic otsib Lähis-Idast investorit
Läti delegatsioon kavandab visiidil Pärsia lahe äärsetesse maadesse esitleda potentsiaalsetele investoritele airBalticut, kirjutab Biznes&Baltija. Lehe andmetel pole välistatud, et lennufirma võib saada Türgi omaniku.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele