• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 5000,27%5 997,01
  • DOW 300,42%42 350,66
  • Nasdaq 0,16%19 576,9
  • FTSE 1000,15%8 804,91
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,32
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 5000,27%5 997,01
  • DOW 300,42%42 350,66
  • Nasdaq 0,16%19 576,9
  • FTSE 1000,15%8 804,91
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,32
  • 17.09.12, 11:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: Finnairil rohkem elulootust kui SASil

Finnairi puhul on suurem tõenäosus kui SASi puhul, et firma ka tulevikus mingil kujul oma tegevust jätkab, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri börsianalüütik Mattias Mauritzon.
Ta võttis vaatluse alla, millised on SASi ja Finnairi ees seisvad probleemid ja väljakutsed ning väljavaated nendega toime tulla.
SASil ega Finnairil pole kummalgi odavlennufirma kulueelist ega Lufthansa suguse suure lennuliinide võrguga firma mastaabisäästu. Makromajanduskliima on keeruline ja kütuse hind kõrge. Lisaks on Euroopa lennundusturul liiga palju lennufirmasid.
Kuna kumbki pole omal jõul toimides kuigi edukas olnud – mõlemad on viimasest viiest aastat neli lõpetanud kahjumiga –, jääb kaks teed: kas tegevus lõpetada või liituda mõne teise lennufirmaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Finnairil on oma nišš Aasia lendude näol. Lisaks on firma osa alliansist One World, kuhu kuuluvad ka näiteks British Airways ja Iberia, mis moodustavad IAG kontserni. IAG-l on täna Aasia osakaal suhteliselt väike, mistõttu Finnair sobiks partneriks hästi. Võimaliku tehingu vastu räägib asjaolu, et IAG-l on praegu suuremaid muresid, millega tegeleda.
SAS lendab peamiselt lähiliinidel, mis tähendab teravat konkurentsi odavlennufirmadega. Teisalt plaanib SAS üle minna uutele raamatupidamisreeglitele, millega muutub pensionikohustuste kajastamine. See neelab enamuse omakapitalist, mistõttu tuleb tõenäoliselt korraldada uus aktsiaemissioon või leida ametiühingutega pensionide osas mingi lahendus. Seda on lihtsam öelda kui saavutada.
Samuti riskiks SASi ülesostmine näiteks Saksa Lufthansa poolt Põhjalas töökohtade kadumisega. Kopenhaagen ei ole lennujaamana geograafiliselt nii atraktiivne asukoht kui Helsingi Aasia-lendude puhul. Nii kasutaks suurem lennufirma Põhjala lennujaamasid pigem reisijate ettetoomiseks mõnele suuremale Euroopa lennujaamale. See võib muuta SASi osanikeks olevad valitsused ning ametiühingud tehingu suhtes skeptiliseks.
SASi ülesostmise vastu räägib ka asjaolu, et kõige tõenäolisemal kandidaadil – partneril alliansis Star Alliance – Lufthansal on praegu piisavalt tegemist oma varasemate ostude seedimisega.
Finnairi väljavaated mingis struktuurses tehingus osapooleks olla on Mauritzeni hinnangul suuremad kui SASil. Nii et kui on valida, kas investeerida Finnairi või SASi aktsiasse, siis investeeriks Mauritzon pigem Finnairi aktsiasse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele