Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütik: Finnairil rohkem elulootust kui SASil

    Finnairi puhul on suurem tõenäosus kui SASi puhul, et firma ka tulevikus mingil kujul oma tegevust jätkab, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri börsianalüütik Mattias Mauritzon.

    Ta võttis vaatluse alla, millised on SASi ja Finnairi ees seisvad probleemid ja väljakutsed ning väljavaated nendega toime tulla.
    SASil ega Finnairil pole kummalgi odavlennufirma kulueelist ega Lufthansa suguse suure lennuliinide võrguga firma mastaabisäästu. Makromajanduskliima on keeruline ja kütuse hind kõrge. Lisaks on Euroopa lennundusturul liiga palju lennufirmasid.
    Kuna kumbki pole omal jõul toimides kuigi edukas olnud – mõlemad on viimasest viiest aastat neli lõpetanud kahjumiga –, jääb kaks teed: kas tegevus lõpetada või liituda mõne teise lennufirmaga.
    Finnairil on oma nišš Aasia lendude näol. Lisaks on firma osa alliansist One World, kuhu kuuluvad ka näiteks British Airways ja Iberia, mis moodustavad IAG kontserni. IAG-l on täna Aasia osakaal suhteliselt väike, mistõttu Finnair sobiks partneriks hästi. Võimaliku tehingu vastu räägib asjaolu, et IAG-l on praegu suuremaid muresid, millega tegeleda.
    SAS lendab peamiselt lähiliinidel, mis tähendab teravat konkurentsi odavlennufirmadega. Teisalt plaanib SAS üle minna uutele raamatupidamisreeglitele, millega muutub pensionikohustuste kajastamine. See neelab enamuse omakapitalist, mistõttu tuleb tõenäoliselt korraldada uus aktsiaemissioon või leida ametiühingutega pensionide osas mingi lahendus. Seda on lihtsam öelda kui saavutada.
    Samuti riskiks SASi ülesostmine näiteks Saksa Lufthansa poolt Põhjalas töökohtade kadumisega. Kopenhaagen ei ole lennujaamana geograafiliselt nii atraktiivne asukoht kui Helsingi Aasia-lendude puhul. Nii kasutaks suurem lennufirma Põhjala lennujaamasid pigem reisijate ettetoomiseks mõnele suuremale Euroopa lennujaamale. See võib muuta SASi osanikeks olevad valitsused ning ametiühingud tehingu suhtes skeptiliseks.
    SASi ülesostmise vastu räägib ka asjaolu, et kõige tõenäolisemal kandidaadil – partneril alliansis Star Alliance – Lufthansal on praegu piisavalt tegemist oma varasemate ostude seedimisega.
    Finnairi väljavaated mingis struktuurses tehingus osapooleks olla on Mauritzeni hinnangul suuremad kui SASil. Nii et kui on valida, kas investeerida Finnairi või SASi aktsiasse, siis investeeriks Mauritzon pigem Finnairi aktsiasse.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.