Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saledam SAS vajab ikka veel kärpenuga

    See oht on möödas, et Skandinaavia lennukompanii SAS täna-homme pankrotti läheb, kuid ametiühingutega maratonkõneluste järel saavutatud kokkulepe palgakulude vähendamiseks on alles esimene samm õiges suunas.

    Taani majandusleht Börsen kirjutab täna, et SASil tuleb kulude kärpimist jätkata. Kui rehkendada, et uute kokkulepete järel on SASi kulud ühe reisijakilomeetri kohta alanenud praeguselt 81 öörilt (0,1086 eurosendilt) 74 öörile (0,0992 eurosendile), on sama näitaja Norwegianil, keda SASi juhtkond oma peamiseks rivaaliks nimetab, vaid 46 ööri (0,0617 eurosenti). Lufthansal on see näitaja 64 ööri ja Ryanairil lehe andmeil 25 ööri.
    „Praegusel kujul ei ole SASil ikka tulevikku,“ ütles ABG Sundal Collieri aktsiaanalüütik Lars Heindorff, märkides, et ka SASi nädala eest välja hõigatud kärpeplaanist ei piisa, et firma kulutase konkurentsivõimeliseks muuta.
    Need kolm miljardit Rootsi krooni, mis firma kogu säästukavaga kokku hoida plaanib, moodustavad SASi kuludest vaid 7-8%.
    Plaani arvab ebapiisavaks ka konsultatsioonifirma Aeropol lennundusanalüütik Anders Lidman.
    „SAS arvab, et säästukava avab ukse uude helgesse päeva. Firmal tuleb aga aru saada, et vaja on täiesti uusi võtmeid,“ ütles Lidman, väljendades kahtlust, kas SAS viie aasta pärast enam alles on. „Igatahes mitte praegusel kujul,“ ütles ta.
    Lidmani sõnul on SASi üle 20 aasta halvasti juhitud. Firma on muutustele reageerinud liiga aeglaselt. Praegu ollakse olukorras, kus 90% tuludest tuleb Euroopast, kust tänases majandusolukorras on väge keeruline raha teenida.
    SAS vajab Lidmani sõnul kasvuplaani. „Ei saa ainult säästa. Iga kord, kui kuskilt kroon kokku hoida, vähenevad ka sissetulekud 50 ööri võrra,“ ütles ta.
    Rootsi majandusleht Dagens Industri kirjutab täna, et Rootsi riik hakkab nüüd uue hooga SASile kosilast otsima.
    „Tõenäosus, et me ostja leiame, on SASi ja firma töötajate vahel saavutatud kokkuleppe järel kasvanud,“ ütles Rootsi finantsturgude minister Peter Norman.
    SASi kreeditorid jäid praeguseks saavutatud kokkuleppega rahule ja on nõus firma rahastamist jätkama.
    SASi krediidiliin suureneb 3,1 miljardilt Rootsi kroonilt 3,5 miljardile. Pankadest on valmis firma rahastamist jätkama Danske Bank, DNB, Nordea, SEB, JP Morgan, Swedbank ja RBS. Lisaks paneb Wallenbergide tööstusperekonna fond, mis on Rootsi, Taani ja Norra riigi järel samuti üks SASi suuromanikke, välja 266 miljonit Rootsi krooni. Põhjala riikide osa krediidiliinis on 1,75 miljardit Rootsi krooni, millest lõviosa langeb Rootsi riigile. See laenuvahend vajab veel Põhjala riikide parlamentide heakskiitu.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.