• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,45%6 367,22
  • DOW 30−0,46%44 733,77
  • Nasdaq −0,44%21 078,91
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,45%6 367,22
  • DOW 30−0,46%44 733,77
  • Nasdaq −0,44%21 078,91
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • 14.08.13, 11:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: Leedolt laevade ostmist pole veel arutatud

Kuigi kooskõlastusringil oleva transpordi arengukava järgi on saartega ühendust pidavad laevad tulevikus riigi omandis, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Vjatšeslav Leedolt laevade ostmist arutanud.
Küsimusele, kas ministeerium peab võimalikuks laevade väljaostmist Saaremaa Laevakompaniilt (SLK), vastas ministeeriumi avalike suhete nõunik Kalev Vapper: "Ost? Seda teemat pole seni arutatud."
Samas on laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo andnud Meie Maa andmeil mõista, et laevade omamine pole talle esmatähtis ja ta on huvitatud ennekõike opereerimisteenuse osutamisest Väinamerel.
Saarlasest riigikogu liige Jaanus Tamkivi peab laevade müüki loogiliseks. "SLK võiks olla sellest huvitatud. Minu arvamuse aluseks on muuhulgas ka hiljuti nähtud intervjuu ettevõtte juhiga, kus ta selgelt ütles – kommenteerides ettevõtte majandusaasta kahjumit –, et liinide opereerimisega ollakse plussis, aga probleemiks on laevade omamine ehk siis ülemäära suured kapitalikulud. Sealt edasi saab olla üks loogiline samm – laevade omandi osaline või ka täielik müük," rääkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tamkivi nentis, et parvlaevad võiksid kuuluda riigile või vähemalt võiks riik olla omanike ringis otsustava sõnaõigusega. Ta lisas, et tänaste Saare- ja Hiiumaa ning mandri vahelisi liine teenindavate laevade kohta pole põhjust kriitilisi sõnu kasutada. "Pigem vastupidi – nii heal tehnilisel tasemel väinaliiklust ei ole saarlaste silmad ajaloos kunagi varem näinud," sõnas ta.
"Transpordi arengukava 2014–20" eelnõus on kirjas, et laevad on tulevikus riigi omandis ja riik annab need liinidele opereerimiseks avaliku teenindamise lepinguga. Lisaks viib riik lõpule saartega ühenduse pidamiseks vajalike sadamate rekonstrueerimise ja uute laevade soetamise.
Kokku on riigil plaanis ehitada seitse laeva, kinnitas Kalev Vapper: esimesed viis laeva käesoleva aastaga lõppeva perioodi jooksul ja kaks viimast jäävad järgmisse perioodi.
Väinamere Liinide kümneaastane leping lõppeb 2016. aastal. Mullu veeti parvlaevadel kaks miljonit reisijat, laevad tegid 20 000 reisi, parvlaevaühenduste kogukulu oli 26 miljonit eurot, sellest riigi toetus moodustas 15,4 miljonit. Sealjuures on dotatsioonisumma seitsme aastaga enam kui kahekordistunud, 2006. aastal oli see 6,6 miljonit, mullu 15,4 miljonit eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele