• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 14.08.13, 11:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM: Leedolt laevade ostmist pole veel arutatud

Kuigi kooskõlastusringil oleva transpordi arengukava järgi on saartega ühendust pidavad laevad tulevikus riigi omandis, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Vjatšeslav Leedolt laevade ostmist arutanud.
Küsimusele, kas ministeerium peab võimalikuks laevade väljaostmist Saaremaa Laevakompaniilt (SLK), vastas ministeeriumi avalike suhete nõunik Kalev Vapper: "Ost? Seda teemat pole seni arutatud."
Samas on laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo andnud Meie Maa andmeil mõista, et laevade omamine pole talle esmatähtis ja ta on huvitatud ennekõike opereerimisteenuse osutamisest Väinamerel.
Saarlasest riigikogu liige Jaanus Tamkivi peab laevade müüki loogiliseks. "SLK võiks olla sellest huvitatud. Minu arvamuse aluseks on muuhulgas ka hiljuti nähtud intervjuu ettevõtte juhiga, kus ta selgelt ütles – kommenteerides ettevõtte majandusaasta kahjumit –, et liinide opereerimisega ollakse plussis, aga probleemiks on laevade omamine ehk siis ülemäära suured kapitalikulud. Sealt edasi saab olla üks loogiline samm – laevade omandi osaline või ka täielik müük," rääkis ta.
Tamkivi nentis, et parvlaevad võiksid kuuluda riigile või vähemalt võiks riik olla omanike ringis otsustava sõnaõigusega. Ta lisas, et tänaste Saare- ja Hiiumaa ning mandri vahelisi liine teenindavate laevade kohta pole põhjust kriitilisi sõnu kasutada. "Pigem vastupidi – nii heal tehnilisel tasemel väinaliiklust ei ole saarlaste silmad ajaloos kunagi varem näinud," sõnas ta.
"Transpordi arengukava 2014–20" eelnõus on kirjas, et laevad on tulevikus riigi omandis ja riik annab need liinidele opereerimiseks avaliku teenindamise lepinguga. Lisaks viib riik lõpule saartega ühenduse pidamiseks vajalike sadamate rekonstrueerimise ja uute laevade soetamise.
Kokku on riigil plaanis ehitada seitse laeva, kinnitas Kalev Vapper: esimesed viis laeva käesoleva aastaga lõppeva perioodi jooksul ja kaks viimast jäävad järgmisse perioodi.
Väinamere Liinide kümneaastane leping lõppeb 2016. aastal. Mullu veeti parvlaevadel kaks miljonit reisijat, laevad tegid 20 000 reisi, parvlaevaühenduste kogukulu oli 26 miljonit eurot, sellest riigi toetus moodustas 15,4 miljonit. Sealjuures on dotatsioonisumma seitsme aastaga enam kui kahekordistunud, 2006. aastal oli see 6,6 miljonit, mullu 15,4 miljonit eurot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele