• OMX Baltic0,41%303,29
  • OMX Riga−0,13%870,01
  • OMX Tallinn0,26%1 996,95
  • OMX Vilnius0,16%1 207,44
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,09%8 610,28
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • OMX Baltic0,41%303,29
  • OMX Riga−0,13%870,01
  • OMX Tallinn0,26%1 996,95
  • OMX Vilnius0,16%1 207,44
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,09%8 610,28
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • 14.01.14, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: praamide riigile ostmine säästab 6-8 miljonit

Laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine – kokkuhoid tuleb eelkõige praegusega võrreldes odavamatest prahitasudest, mis oleks aastas kolme laeva korral kuus miljonit eurot, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
"Säästetav kuus miljonit eurot aastas moodustaks üle 40% tänasest toetusest ja oleks samas suurusjärgus kogu 2012. aasta piletituluga," ütles Parts eile riigikogus ning lisas, et säästu arvelt oleks võimalik finantseerida neljanda laeva ehitust või ostu.
"Osaliselt on kulude kasv seotud kvaliteedi tõusuga, kuid üldiselt on iga uue avaliku liiniveolepingu sõlmimine toonud kaasa täiendava hüppe kuludes ja riigi makstavas toetuses," märkis Parts Saarte Hääle teatel.
Mandri ja saarte vahelisel parvlaevaühendusel on ministri sõnul pea viimased 20 aastat turukonkurents puudunud, mistõttu on perioodil 2000–12 ühe reisi kulud kõnealustel liinidel kasvanud 2–3 korda.
Kuna ei ole ette näha, et parvlaevaturg järgmiseks, 2016. aasta lõpus algavaks lepinguperioodiks oluliselt muutuks, oleks riik 2016. aasta lõpus suure tõenäosusega taas olukorras, kus operaatori konkursil osaleks ainult üks teenuse pakkuja, mis saab seetõttu riigi käest küsida kõrget hinda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele