• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 16.10.13, 16:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamaja käive kasvas, kasum langes

Tallinna Kaubamaja kolmanda kvartali käive kasvas 8 protsenti 124,7 miljoni euroni, kuid puhaskasum kukkus 13,4 protsenti 6,2 miljoni euroni. Nii LHV, kui ka Swedbank prognoosisid käibele kasvu, kuid kasumile langust.
Supermarketite kolmanda kvartali puhaskasum langes võrreldes möödunud aastaga 36,1% 3,8 miljonilt eurolt 2,4 miljoni euroni. Autokaubanduse puhaskasum langes 9,6% 0,6 miljonilt 0,5 miljonile eurole. Kuid müügitulu kasvas mõlemas segmendis ja seda vastavalt 6,4% 87 miljonini ning 32,1% 11,9 miljonini.
Kaubamaja segmendi müük kasvas kolmandas kvartalis 5%, kinnisvara 12,1%.
Kaubamaja toob enda aruandes välja, et kolmandas kvartalis hoogustus käibe kasv. Seda toetasid hooaja lõpu sooduskampaaniad, samuti võrreldava perioodiga kontserni lisandunud kauplused. Samas on uusi kauplusi ning kaubanduspindu lisandunud jõudsalt kogu jaekaubandusturule, mis ühelt poolt teravdab hinnakonkurentsi ja langetab kaupmeeste ruutmeetritulusid, teisalt võimaldab klientidele suuremat valikuvabadust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tugevat hinnasurvet võis näha kontserni brutomarginaali languses, mis 9 kuu vaates on osaliselt põhjendatud ka klientidele antud boonuspunktidega (kuni 2012. aasta maini neid ei väljastatud). Kasuminäitajad olid ootuspärased, kuigi ei rõõmustanud kasvudega. Sarnaselt üldistele trendidele on kontsernis kasvanud tööjõukulud ja muud tegevuskulud kiiremini käibe kasvust. 2013. aasta jooksul mindi järk-järgult üle efektiivsusnäitajatest sõltuvale palgakorraldusele, millega tööjõuturu olukorrast tingituna on kaasnenud palgakasv. Hoobi EBITDAle andis samuti mitmesuguste tegevuskulude kasv, sealhulgas rendikulude kasv, kuid suurima kasvu tegid soojus- ja elektrikulud - III kvartali kasvuks oli 25,7%.
LHV ootas Kaubamaja kolmanda kvartali käibeks 120,3 miljonit eurot ning puhaskasumile langust eelmise aasta 7,1 miljonilt 5 miljonile eurole. Swedbank prognoosis käibeks 121 miljonit eurot ning puhaskasumiks 6,1 miljonit. 
Kaubamaja majandustulemusi on võimalik näha SIIN. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele