Kui kunagi reisile mindi, esitati küsimus – kas kaamera võtsid kaasa? Praegu tundub selline küsimus suisa kohatu, kuna nutitelefonil on ju kaamera sisse ehitatud. Inimeste arusaamad pildistamisest ja pildist on muutumas.
Kas peegelkaamerad jäävad edaspidi vaid tõsiste fännide ja meedia pärusmaaks, teised aga unustavad need, piirdudes telefoniga tehtud klõpsudega? Tundub, et asjad selles suunas arenevad, sest kaameratootjatel, näiteks Jaapani Canonil ja Nikonil, on hakanud halvemini minema. Iga müüdud kaamera kohta tuleb 13 müüdud nutitelefoni, vahendas Bloomberg.
Üks maailma suurim kaameratootja Canon kärpis nii käibe- kui ka kasumiprognoosi. Nende sõnul väheneb nõudlus nii “seebikarpidele” kui ka vahetatavate objektiividega kallimatele peegelkaameratele.
Turg kümne aasta madalam. Üleilmne kaamerate ostmine on kümne aasta madalamal tasemel, kuna tarbijad pildistavad üha enam Apple’i ja Samsungi mobiiltelefonidega, millega saab teha kvaliteetseid pilte. Canon panustab Hiina turule, mis peaks muutuma ettevõtte suurimaks turuks, kuid Jaapani rivaal Nikon püüab leida oma teed.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Nutitelefonide rünnak seebikarpidele on päris tõsine,” ütles Goldman Sachsi analüütik Toshiya Hari. “Canon peab leidma uue kasvuallika. Ma ei suuda ette kujutada, et kaameraturg tuleval kümnendil oluliselt kasvaks,” lausus Hari.
Camera & Imaging Products Associationi andmetel on kaamerate müük 2013. aasta viie kuuga langenud 29%, 434 miljardile jeenile. Tänavu kukub müük tõenäoliselt 30%, ütles Morgan Stanley MUFG Securitise analüütik Masahiro Ono. Tõenäoliselt saadetakse tänavu tehastest välja 68,6 miljonit kaamerat, võrreldes mulluse 98,1 miljoniga. Seevastu peaks nutitelefonide tehastest väljasaatmine kasvama 32%, 928 miljonile, prognoosis analüüsifirma Trend Force.
“Turul muretsetakse, et nutitelefonid võivad hakata negatiivselt mõjutama ka peegelkaamerate müüki,” ütles JPMorgani analüütik Hisashi Moriyama.